سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد، فقیرترین شهر در حوزه‌ی باستان شناسی/ کرونا تیرخلاص را به صنعت گردشگری زد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یزد در حوزه‌ی باستان شناسی و مطالعات تاریخی فقیرترین استان کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه استان یزد در حوزه‌ی باستان شناسی فقیر‌ترین استان است، گفت: شهرستان تفت و روستا‌های اطراف آن غنی از تاریخ و تمدن است، اما این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان در زمینه باستان شناسی ضعیف عمل کرده است.

او افزود: طی سال‌های گذشته گردشگری شهرستان تفت شتاب خوبی گرفت، بومگردی‌های زیادی رونق گرفتند و مردم محلی در روستا‌های مختلف این شهرستان با همکاری در برگزاری رویداد‌ای گردشگری کم کم وارد این حوزه شدند.

فاطمی اظهار کرد: سال گذشته هجمه‌های زیادی از جهات مختلف به صنعت گردشگری وارد شد، از اتفاقات آبان تا سقوط هواپیما و در نهایت کرونا تیر خلاص را به این صنعت زد و آن را به تعطیلی کشاند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید به سمت تجاری، گردشگری و هایتک برود، افزود: در سند آمایش اصفهان ۹۵ درصد معاون محفوظ مانده اند در حالی که در سند آمایش استان به آن توجه نشده است و نیازمند بازنگری است.

فاطمی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی یزد نیروی انسانی کافی برای حفاظت از ابنیه تاریخی ندارد، افزود: اعتبار کافی نیز برای مرمت اماکن تاریخی آسیب دیده نداریم، در بارندگی‌های اخیر نیز دوست داران میراث فرهنگی جهادی از آثار تاریخی در مقابل بارندگی‌ها حفاظت کردند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.