سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر ارتباطات؛

اتصال ۱۱۶ روستای خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۱۶ روستای استان همزمان با سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسمی که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شد با بهره برداری از ۳۱۲ سایت، هزار و ۳۴ روستا در سطح کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در این مراسم گفت: هم اکنون شاهد اتصال ۱۱۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات در این استان با افتتاح و ارتقای ۳۴ سایت ایرانسل هستیم.

او افزود: در این پروژه که با هزینه ۳۵۸ میلیارد ریال انجام شد، در مجموع حدود ۶۸ هزار نفر ساکن در روستا‌های خراسان رضوی زیر پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: این استان از نظر سهم تعداد روستا‌های کشور که امروز به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند رتبه سوم کشوری را داراست.
 

دلگیر بیان کرد: در این برنامه ۱۸ سایت جدید ایرانسل با فناوری ۳G و ۴G و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش دولتی تاسیس شده که در مجموع ۵۷ روستای خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

او تصریح کرد: همچنین ۱۶ سایت ایرانسل با هزینه ۸۸ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی از سیستم ۲G به ۳G و ۴G ارتقا یافته است که در مجموع ۵۹ روستا را در بر می‌گیرد.
 

اتصال تمامی روستا‌های خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت دوازدهم

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد از روستا‌های دارای بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و برنامه اتصال ۱۲ درصد روستا‌های باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از مجموع کل روستا‌های خراسان رضوی هم اکنون ۴۷۵ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که برنامه ریزی برای اتصال این تعداد روستا در حال انجام است.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.