سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پشت پرده تخریب‌ها علیه مجلس یازدهم چه می‌گذرد؟

برخی‌ سعی در به حاشیه بردن مجلس یازدهم دارند، به همین دلیل طرح‌هایی که در تریبون مجلس اعلام می‌شود ملاک است و اظهارنظرهای شخصی طرح مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه‌زهرا نصراللهی؛ در هر جایگاه و هر موقیعتی، هستند افرادی که سعی دارند با تخریب و حاشیه شما را از پا در بیاورند؛ افرادی که گاهی خودجوش و گاهی هم سازمان یافته دست به چنین اقداماتی می‌زنند؛ هنوز چند هفته‌ای از شروع به کار مجلس یازدهم نگذشته که برخی از افراد سعی در تخریب و حاشیه سازی آن دارند که البته همواره در این راه ناکام هستند.

هفته گذشته بود که خبری در فضای مجازی دست به دست شد، خبری مبنی بر اینکه مجلس جدید از طرح ازدواج اجباری پرده برداشته طرحی که جز تخریب چهره نوپای یازدهمی‌ها هدف دیگری نداشت؛ طرح تسهیل ازدواج یا ازدواج اجباری مجلس یازدهم به یکباره در سایتی در ۹ خرداد امسال بازنشر داده شد. این بازنشر با این تیتر منتشر شد؛ «پیشنهاد برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» طوری وانمود شد که انگار نماینده‌ای این پیشنهاد را ارائه کرده است در حالی که این‌ طرح را یک فعال مذهبی و رسانه‌ای بیان کرده بود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ارسال طرح اجباری شدن ازدواج برای افراد ۲۸ سال به بالا گفت که چنین طرحی به هیچ عنوان به مجلس ارسال نشده و اساسا چنین مطلبی شایعه است، در واقع به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب چنین طرح‌هایی در مجلس وجود ندارد و نمایندگان وقت خود را به این امور اختصاص نخواهند داد، چرا که کار‌های مهم‌تر و با اولویت بیشتری را باید انجام دهند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: برخی دوست دارند با طرح چنین مباحثی مجلس را به حاشیه بکشند که البته ما اجازه نخواهیم داد. این مجلس به موضوعات اساسی مردم خواهد پرداخت و به موضوعات حاشیه‌ای توجهی نخواهد داشت.

ادامه حاشیه سازی‌ها برای مجلس یازدهم با عنوانی دیگر

 چند روز از داستان طرح ازدواج اجباری نگذشته بود که بار دیگر خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس سعی دارند با طرحی دو فوریتی نام فرودگاه مهرآباد را به شهید سردار قاسم سلیمانی تغییر دهند؛ در ابتدا شاید شنیدن چنین خبری عادی به نظر برسد، ولی پشت چهره آرام این طرح، اهدافی نهفته است که بسیار سازمان یافته عمل می‌کند و بوی آشوب و تخریب را یکبار دیگر برایمان یادآور می‌شود، چراکه برخی‌ها در تلاش هستند که با مطرح کردن چنین طرح‌ها و بحث‌هایی انگی بزرگ به مجلس نوظهور یازدهم بزنند و چنین وانمود کنند که مجلس جدید اولویت درست و درمانی ندارد و طرح‌ها و قانون‌های به اصطلاح دوهزاری می‌آورد.

اما در این میان  احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس سکوت خود را شکست و توضیح داد که در مجلس شورای اسلامی طرحی به نام ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مطرح نشده و به هیئت رئیسه هم نرسیده است در نتیجه چنین طرح‌هایی وجود ندارند.

او همچنین در ادامه گفت که مردم به مجلس یازدهم رأی دادند تا این مجلس بیشتر در خدمت ملت باشد و برایشان فعالیت کند، اما برخی‌ها از همان ابتدای شروع به کار مجلس جدید می‌خواهند با پیش کشیدن طرح‌هایی مانند ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه برای مجلس حاشیه ایجاد کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که برخی‌ها با نام بردن از طرح‌هایی که ذکر شد، سعی دارند چنین وانمود کنند که مجلس یازدهم در تعیین اولویت‌های خود مشکل دارد، در حالی که اولویت اول مجلس مسائل اقتصادی، فرهنگی و معیشت مردم است.

وی تصریح کرد: نباید هرکس هر مطلبی در فضای مجازی نوشت را پاسخ دهیم، بنابراین مشخص نیست برخی‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند. طرح ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه اصلا وجود نداشته است و ارزیابی ما این است که این افراد دنبال به حاشیه بردن مجلس هستند و نمی‌خواهند مجلس وارد کار‌های اساسی کشور شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان و به‌ویژه اعضای هیئت رئیسه باید مراقب رفتار‌های برخی از افراد در خارج از مجلس باشند و اجازه ندهند مجلسی که بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد کرده، به حاشیه برده شود.

برای جلوگیری از حاشیه‌سازی در مجلس یازدهم چه باید کرد؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اظهار نظرهای شخصی نمایندگان با طرح ارائه شده در مجلس متفاوت است، گفت که نامگذاری اماکن در حیطه کاری شورای شهر است و اگر کسی نظری در این‌باره دارد به شورای شهر نامه‌ای می‌نویسد.

او تأکید کرد که برخی‌ها دوست دارند برای مجلس یازدهم حاشیه سازی کنند و این موضوع ارتباطی به مجلس ندارد،  طرح‌هایی که در تریبون مجلس اعلام می‌شود ملاک است و اظهارنظرهای شخصی طرح مجلس نیست.

حجت‌الاسلام سلیمی در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از چنین حاشیه‌سازی‌ها باید چه کرد، گفت که نمایندگانی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند باید دقت بیشتری داشته باشند، از سوی دیگر هم رسانه‌ها باید دقت کنند که مفاد طرح‌ها با اظهار نظر‌های شخصی متفاوت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نه بابا
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خداروشکرکه دیگه مجلسی حقارت طلب نداریم که سلفی با یک زن جاسوس اروپایی ،بگیره
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
فقط قشر جوان نخبه و تحصيلكرده ميتونن مشكلات را خل كنن
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خدا وکیلی اقای قالیباف جزو اونهایی هستن که مدیریت بلدن و کلان شهری مثل تهران رو میچرخوندبا شایعات فضای مجازی برخورد کنین تا دستشون بیاد همه چی.... الکی هی بعضی بیکارن فاز میدن ... چهار تا ادم درست هم که میان بالا فوری بعضیا دست به تخریبشون شروع میشه بابا بزارین شروع کنن کار مجلس رو
كيارش
۰۸:۳۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
يه عده حسود دنبال تخريب مجلس هستن
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
یه سری به حسابهای توییتر نمایندگان مجلس بزنید متوجه میشید که تخریبی در کار نبوده و واقعا اینها مطرح شده و شایعه ای هم وجود نداره.
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
حرفاي نماينده ربطي به مجلس نداره البته اون نماينده بايد شعور داشته
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خودشون با هم دعوا نکنن کسی باهاشون کاری نداره
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
دعواى قجريه
بازنشسته
۲۱:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من از yjc محترم تقاضا دارم گزارشی از هزینه های مجلس شورای اسلامی تهیه و پخش نماید.
هزینه هایی مثل :
هزینه برق آب گاز تلفن و اینترنت
هزینه خرید لب تاپ و تبلت که مرتب تغییر کرده و بروز میشود
هزینه خرید روزانه گل و گلدان (نفرمایید مصنوعی است)
هزینه مبلمان و صندلی
هزینه آبدارخانه و آشپزخانه + حقوق آشپزها و خدمتکارها
هزینه خرید قند و چایی و قهوه و مواد غذایی
هزینه نگهداری و تعمیرات و رنگ ساختمان+حقوق تکنسینهای مختلف
هزینه بنزین و روغن و لاستیک و تعمیرات خودروهای اداری مجلس و خودروهای در اختیار نمایندگان
حقوق پرسنل حراست و تامین سیستمهای امنیتی
و......
لطفا به خواسته این حقیر عمل کنید و بطور شفاف به مردم گزارش دهید.
صمیمانه سپاسگزارم
اگر این نظر را اعلام کنید و ببینید چندتا مثبت یا منفی میخورد خیلی عالیه
علی
۲۱:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مجلس اگر کارشو درست انجام بده و مشکلی از مشکلات مردم حل کنه، مردم خودشان خواهند دید و شایعه ها هم اثر نخواد کرد، مشکل اینجاست که مجلس ها کاری که نمود عینی تو زندگی مردم داشته باشه انجام نمیدهند و اینجاست که مردم نظر مثبتی راجع به مجلس نخواهند داشت و البته الان هم ندارند
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
احسنت تنها كامنت خوب
مسلم
۲۰:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
عده زمان احمدی نژاد وقتی میخواست بانوان وارد ورزشگاه شوند گفتند مردم گرسنه اند به مردم گرسنه چیپس تعارف نکنید ولی حالا خودشان دارند برای به حاشیه بردن اقتصاد مردم و رد گم کنی از این دست جنجالها به پا میکنند و چقدر مردم ما حافظه تاریخی کوتاهی دارند حالا هم که مجلس میخواهد کاری برای مردم انجام دهد منافعشان بخطر افتاده و دوباره جنجالها را شروع کردند.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
طعنه وکنایه ای معروفی درباره حافظه تاریخی ما مردم ایران،انگلیسیهابکار می برندکه:
حافظه تاریخی ایرانی ها به اندازه یک ماهی کپور هست!
sina
۱۹:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
میخوان مجلس رو درگیر حاشیه کنن تا یه وقت نره دنبال کارهایی که مجلس قبل به خاطر همسویی با دولت وظیفه ش رو انجام نداد
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کی میخواد مجلس و درگیر حاشیه کنه خبری نیس بابا کار خودشونه
Hadi
۱۹:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
چراکسانی که تهمت میزنن را محاکمه نمیکنن تا کسی جرات چنین کاری را به خودش ندهد
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
از كجا پيدا كنن هركى يه چيز ميگه به نظرم نبايد اهميت داد
زهرا
۱۹:۲۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اول گرونی را حل کنند بعد هرکاری می خوان بکنند
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نمی‌توانند این خانه از پای بست ویران است
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
بداد مردم برسید
مردایران
۰۱:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
مردم کین من تو همه دستشون به دهنشون میرسونه واله انهایی که تحت پوشش امداد وبهزیستی هستن چهارنفره نفری نودتومن چهارصد معیشیتی چهارصدهم بهزیستی یه خونه اپارتمانی هم داده اززمانی که کرونا اومده ازماسک تا مایع شوینده تهیه کردن زمانی من دنبال ماسک میگشتیم اون ازاون ان نوداداشت من کارگرم پتروشیمی جم کارمیکنم زندگیم میچرخه ماهی چهارمیایون میگرم پنج نفریم مساتجر هم هستم اماراضیم شکر یارو نشسته توخونه زیر کولرلم داده توفضای مجازی میگم بیاکار ماهی پنج تا میدن میگه من لیسانسم چهارسال درس خوندم برم توگرما عزیزم تنبلی خودتون پای مجلس انقلاب نذارید هرکسی میگه کارنیس دروغه کازیاد یارو کاری میخوا که سنکینیش خودکارباشه نیست باد همه ایرانیان دارن هرکه میگه دروغ میگع ندارم اگه دلاررفت بیست توهم حقوق بابات با همه مزایاش شده شش میلیون الان کارگر روزی صدودوهشتاد میگیره من سال هفتادنه کارگری میکردم روزی دوبست تومن بله بیشترشماهاهم که نظرمیدید زیر دوازده ساله هستین این وگفتم نون حلال بازو میخواد کارهست مرد میخواد مردمرد
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
گرونیی
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ازروزی که مجلس ۱۱دهم شروع به کارکرده تورم قیمت هاسربه فلک کشیده است این ناکارآمدی مجلس جدیدرامیرساند
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
ربطى به مجلس نداره
عـلـی خـانـی
۱۸:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
تـا ایـن جـای کـار مـجـلـس نـشـان داده بـر خـلـاف تـبـلـیـغـات و حـرافـی هـایـی بـسـیـاری کـه قـبـل از تـشـکـیـل آن زده مـی شـد بـه هـیـچ وجـه عـمـلـکـرد انـقـلـابـی و جـهـادی نـداشـتـه و بـرعـکـس در چـنـد آزمـون بـزرگ از جـمـلـه تـائـیـد اعـتـبـارنـامـه ی تـاجـگـردون ، سـر در گـمـی طـرح مـهـم و حـیـاتـی شـفـافـیـت آراء و نـیـز تـرکـیـب بـنـدی نـامـنـاسـب کـمـیـسـیـون هـا شـکـسـت کـامـل خـورده اسـت.
هـمـوطـنـان عـزیـز هـیـچ امـیـدی بـه مـجـلـس یـازدهـم نـیـسـت
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
الان یه ماه گذشته تو فهمیدی مجلس انقلابی نیس؟ نمیشه که یه شبه همچیو حل کرد برادر من
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
لیبرالهاوغربگراهاوظیفه دارندجون آخرشون برای نارضایتی عمومی بکنندو توطئه کنند!این که زمان یاوقت چهارساله مجلس یازدهم مثل برق وبادمی گذره امابایدروزبه روزش مردم پیشرفت رااحساس کنندوفرق کنه بادورقبلی که واقعابدترین عمل کرد راداشت درتمام دوره ها!
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
شما با پرچم بریتانیا کامنت نذار. بعد در مورد غربگرایی و لیبرالها صحبت کن
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
لعنت به این پرچم کثیف که مثل یک کنه چسبیده به پیامهام کنده هم نمی شه!شماهم بهتره بجای توجه به این پرچم ننگین محتوی صحبت هاروتوجه کنید
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
الان واقعاوقت دعواست ؟؟
خداازتان نگزره مردم دارن به سختی زندگی می کنند ،با مشکلات فروان روزگارمیگزرانندپای انقلابشان جانفشانی می کنند
اونوقت شمافکرمقام وقدرت وثروت هستید
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مامردم داریم تاوان رأی وانتخابمون به غربگراهاو لیبرالهارومیدیم
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مجلس انقلابی کوتاه نیاید
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
باشگاه محترم شما باید بی طرف باشید ولی اینطورنبودین...وکمسیون های مجلس یازدم نگاه میکنید که رییس کمسیون برنامه وبودجه دکتری معارف داره وچندنفرکه تحصیلات حوزوی دارن درکمسیون کشاورزی هستند خوب ایناها یعنی چه وقتی اعتراض میکنید میگین قصد تخریب داریدوقتی مردم ازلحاظ معیشت درتنگناه قراردارن ولی مجلس دنبال فیلتراینستا هست شما باشید چه فکری میکنید وقتی اقای میرسلیم خودش درفضایی مجازی پیام میزاری ومیگه فضایی مجازی افسارگسیخته شده ولی خودش داره استفاده میکنه شما باشید چه فکری میکنید...هرکس دراین مملکت کاری کنه که مردم ایران حداقل امکانات زندگی کردن را داشته باشند بخدا مردم خوب ایران نوکریشان میکنند...باشگاه محترم هرروز خبری از اختلاس چندین میلیاردی میشنویم بخدا امیدمون را ازدست دادیم اگراین اختلاسگران کثیف دراین مملکت نباشند...امریکا واسراییل وانگلیس هیج غلطی نمیتوان بکنند...باشگاه محترم ماداریم ازخودی گل میخوریم نه ازدشمن
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
چرا به فکر مردم نیستید
رضا
۰۶:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کی گفته ١۵ درصد اول برو مطالعه کن بعد صحبت کن
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
زیر سر روحانی و دارو دستشه
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خدا خیر دهد هر کس برای مردم کار کند
نرگس سپید
۱۷:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
به نظرم نباید همینجوری از کنار بعضی از این حرفا هم گذشت اگه دروغ و شایعه هست که باید جلوش گرفته بشه اگر هم راست که نباید الکی ازش طرفداری کرد. اگه اینجوری و هر حرف و شایعه ای تو این مملکت اشکالی نداره ما هم از فردا بیافتیم تو کار شایعه پراکنی...واللا...بی در و پیکری هم حدی داره
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
شایعه کجا بود بابا همش راسته اینم مثه بقیه جمعش مبکنن میگن شایعه س
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
اینها با جوسازی قصد دارند آرای ریاست جمهوری را به نفع خود تغییر دهند آقایان در این هفت سال به اندازه کافی از نظر اقتصادی بر ملت فشار آوردید و فردا های ننگین آشکار و پنهان بستید وکشوررا تامرز ورشکستگی بردید با جوسازی انشاالله رای نخواهید آورد.
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
دولتی ها میخواهند با حاشیه درست کردن برای مجلس و منحرف کردن افکار عمومی خودشون رو از زیر بار مسئولیت دور کنن
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
قدرت، پول داره، پول هم خریدار داره از خبرنگار بگیر، تا... آدم سالم رو تخریب می کند
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
تغییر نام فرودگاه مهر آباد به شهید سپهبد حاج قاسن سلیمانی مشکلش چیه که تصویب نمیکنید ؟
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چه دردی از مردم دوا می‌کنه؟؟؟ واقعا یه عده متوجه وضعیت بد مردم نیستند
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وای خدایا شما چرا متوجه نیستین مردم الان نیاز به یه طرح و قانونی واسه کمک به شرایط بد معیشتشان هیثستند قربونش برم سردار سلیمانی نیازی به این کار ندارد
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خدا داند
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
مجلسی که از اول کار به جای حل مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم به فکر فیلتر اینستاگرامه همون بهتر از اول کار تخریب شه
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
همون اینستاگرام که کارش فساداخلاقی نشر دروغ وتهمت وبی اخلاقیه؟یاازهم پاشوندن کانون خانواده ها؟ اتفاقادسشون دردنکنه که فیلترش کردنددرکناراینکار بایدبه فکرراهکارهایی برای ایجاداقتصادقوی بدون نفت باشیم
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
گرانی و تورم ای داد
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
احسنت