سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهش تولید در بخش کشاورزی با استفاده از شیوه‌های علمی محقق می‌شود

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: مدرن شدن کشاورزی و فاصله‌گیری از روش‌های سنتی و خودکفایی در محصولات راهبردی به جهت تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه تنها راه تحقق جهش تولید در این بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی مدیرجهادکشاورزی ایرانشهرگفت: تمام تلاش جهادکشاورزی ایرانشهر در سال جهش تولید بهره‌وری بیشتر با صنعتی کردن بخش کشاورزی است.

او بیان کرد: محدودیت منابع آب در سیستان و بلوچستان و همچنین محدودیت خاک و قابل توجه نبودن میزان اراضی قابل کشت نیز ضرورت گام برداشتن به سمت کشاورزی مدرن و علمی در منطقه را بیش‌ازپیش نمایان کرده است.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: رشد تولیدات کشاورزی نقشی عمده‌ای در رفع نیاز‌های داخلی کشور و کاهش واردات به دنبال دارد، اما دست یافتن به این مهم و تحقق شعار «جهش تولید» در سالجاری نیازمند حمایت بیش از پیش از تولید کنندگان این عرصه است.

او با بیان اینکه کشاورزی در ایرانشهر به جهت تنوع محصولات و تأثیر بر اقتصاد و اشتغال این شهرستان بسیار حائز اهمیت است افزود: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند برای رسیدن به جهش در تولید بسیار مؤثر باشد.

فیاضی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، اظهارداشت: جهش تولید محدود به صنعت نیست بلکه در حوزه کشاورزی نیز باید با اتکا به دانش روز و مدرن کردن کشاورزی بتوانیم این شعار را عملیاتی کرده و شاهد جهش و رشد قابل توجه تولید بویژه در حوزه محصولات راهبردی باشیم.

او بیان کرد: مدیریت آب و ترویج روش‌های نوین آبیاری از دیگر راهکار‌های زمینه‌سازی برای جهش تولید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.