سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لودریان: تحریم‌های آمریکا علیه لاهه حمله به کشور‌های عضو اساسنامه رم است

وزیر خارجه فرانسه خواستار بازنگری آمریکا در اقدام خود مبنی بر اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه امروز (جمعه) به تحریم‌های آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) واکنش نشان داده و خواستار بازنگری آمریکا در این تصمیم شد.

لودریان گفت: «تصمیم آمریکا در اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری حمله به کشور‌های عضو اساسنامه رم است و ممکن است استقلال نظام کیفری را زیر سوال ببرد.»

وزیر خارجه فرانسه خواستار عقب‌نشینی آمریکا از تصمیم خود مبنی بر اعمال تحریم علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری شد.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد.


بیشتر بخوانید


مقاماتی از دیوان لاهه که درگیر تحقیقات در خصوص جنایات جنگی سربازان و مقامات اطلاعاتی آمریکا در افغانستان بوده‌اند، مشمول فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم می‌‌شوند.

دیوان بین‌المللی کیفری دستور ترامپ در خصوص صدور مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان این نهاد را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، تهدیدی غیرقابل قبول و دخالت در حکم قانون دانست.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اقدام آمریکا را «مایه نگرانی جدی» توصیف و اعلام کرد که شورای امور خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته آینده برای بررسی و اعلام نظر درباره این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل نیز ساعاتی پس از امضای دستور اجرایی تحریم دیوان لاهه توسط ترامپ، درباره این اقدام ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.