سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی کشور از سه خانه تاریخی در تبریز

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی کشور از سه خانه تاریخی معبودی، سرخه‌ای و ناصح زاده در تبریز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عصر امروز میرزایی مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی کشور از سه خانه تاریخی معبودی، سرخه‌ای و ناصح زاده در تبریز بازدید کرد.

او گفت: هدف از سفر روز جاری بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی است و مقرر شده با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی نسبت به حفاظت مرمت و احیای این بناها اقداماتی صورت گیرد.

او افزود: از ۷۵۰ بنا در سطح کشور، ۳۱ بنای تاریخی سهم استان آذربایجان شرقی است که در اختیار صندوق است و تا امروز ۵ بنا به بخش خصوصی واگذار شده و امیدواریم در سال جاری روند واگذاری‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

همچنین حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در خصوص حفظ و نگهداری و واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی گفت: در بحث حفاظت از بنا‌های تاریخی در استان آذربایجان شرقی بر اساس سیاست گذاری‌های وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ابتدا کار تملک  و حفاظت‌های اولیه انجام می‌شود سپس از طریق صندوق حفظ و احیاء این بنا‌ها در قالب فراخوان و پس از تعیین کاربری به بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

او گفت: مالکان بنا‌های تاریخی خصوصی نیز با مشارکت میراث فرهنگی نسبت به بهره برداری و نگهداری این بنا‌های اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.