سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ‌التحصیلان یک دانشکده نظامی آمریکا: دولت قانون اساسی را نادیده می‌گیرد

صد‌ها فارغ‌التحصیل دانشکده نظامی «وست پوینت» آمریکا طی نامه‌ای، ایالات متحده را به نقض قانون اساسی در مواجهه با اعتراضات داخلی محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، براساس نامه‌ای که به دست صدها فارغ‌التحصیل دانشگاه نظامی «وست پوینت» امضاء شده، دولت آمریکا به نادیده گرفتن قانون اساسی این کشور در مواجهه با اعتراضات مسالمت‌آمیز متهم شده است.

این نامه که خطاب به رهبران ارشد پنتاگون نوشته شده،  التزام به قانون اساسی آمریکا در مواجه با اعتراضات اصل بسیار مهمی عنوان شده است.

در این نامه تاکید شده است: «هنگامی که نظامیان قسم یاد می‌کنند یعنی یه آرمان‌های کشور احترام می‌گذارند، ما ضمن قبول هدف و وظیفه اخلاقی خود باید به ملت آمریکا اجازه دهیم تا به آرمان‌های خود برسد.»

در این نامه همچنین آمده است: «امروز در جامعه آمریکا به آرمان‌های قانون اساسی بی‌اعتنایی می‌شود».

در پی کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست غیر مسلح به نام جورج فلوید به دست یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس، موجی از اعتراضات در سراسر آمریکا آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. این حادثه میلیون‌ها آمریکایی را در اعتراض به وحشی‌گری پلیس و نژادپرستی مداوم به خیابان‌ها سرازیر کرد.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به مارک اسپر و دیگر نظامیان ارشد آمریکا تاکید شده است که آن‌ها نباید پا به پای رئیس‌جمهور در سرکوب اعتراضات حضور پیدا می‌کردند. 

پیش از این نیز مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، طی پیامی ویدیویی از حضور خود در کنار ترامپ و قدم زدن با او درست پس از سرکوب اعتراضات عذرخواهی کرده و این اقدام را نادرست خوانده بود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.