سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع آتش سوزی در مدفن پسماند صفیره کلانشهر اهواز/سازمان پسماند شهرداری به تعهدات عمل نکرد

رئیس شورای اسلامی روستای صفیره از وقوع آتش سوزی در مدفن پسماند این روستا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهید نواصر رئیس شورای اسلامی روستای صفیره گفت: مدفن زباله کلانشهر اهواز امروز در نزدیکی روستای صفیره در ۱۵کیلومتری غرب اهواز برای چندین بار در ۳ هفته اخیر دوباره شعله‌ور شد.

او با بیان اینکه این حادثه مشکلات زیست محیطی زیادی برای ساکنان روستا‌های منطقه به وجود آورد، افزود: این آتش سوزی که هم اکنون با شدت و ضعف همچنان ادامه دارد.

نواصر به ایجاد مشکلات تنفسی برای ساکنان ۶ روستای منطقه از جمله روستای صفیره که تنها ۲ کیلومتر با محل مدفن زباله کلانشهر اهواز فاصله دارد اشاره کرد و بیان داشت: این آتش سوزی‌ها عمدی است و در ۳ هفته گذشته از سوی افراد ناشناس بوجود آمده است.

این مقام مسئول به پیگیری شورای اسلامی روستای صفیره و همراهی با ساکنان روستا‌های اطراف این مدفن به دلیل آلودگی زیاد اشاره و تصریح کرد و بیان داشت: سازمان پسماند شهرداری اهواز به هیچ یک از تعهدات خود مبنی برای اشتغال اهالی و پرداخت مطالبات نگهبانان بومی این پسماند عمل نکرده است.

نواصر، با اشاره به راه‌اندازی مدفن پسماند اهواز در سال ۱۳۹۱ و مشکلات زیادی که اهالی این روستا‌ها در طول این سال‌ها متحمل شده‌اند خواستار پیگیری رفع مشکلات اهالی روستا‌های اطراف سایت صفیره از توابع بخش غیزانیه شهرستان اهواز شد، البته  تاکنون اقدامی از سوی شهرداری اهواز و سازمان پسماند برای خاموش کردن این آتش صورت نگرفته است.

به گفته برخی اهالی روستایی این منطقه دود غلیظ و بوی نامطبوع ناشی از آتش سوزی مکرر سایت پسماند صفیره بیش از هشت هزار نفر از روستا‌های اطراف را آزار می‌دهد. این درحالی است که آلودگی فلر‌های نفتی در این منطقه آلودگی زیست محیطی را تشدید کرده و دمای هوا را به صورت غیرطبیعی افزایش داده است.

این آتش سوزی و دود سفید رنگ آن تا شعاع ۳۰کیلومتری قابل رویت است و تغییرات جهت وزش باد از هر سو مناطق بیشتری را آلوده کرده است.

گفته می‌شود انتشار دود در منطقه باعث دودگرفتگی جاده و کاهش دید رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند می‌شود که می‌تواند خطرات جانی برای مسافران داشته باشد.

مدفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای "صفیره" در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۱۳۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه "برومی "راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.