سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سربازان جنگ نرم دشمن، سبک زندگی خانواده ایرانی را نشانه رفته‌اند

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین گفت: شکستن قبح بسیاری از موارد اخلاقی ناپسند و فرویختن حیا در جامعه ایرانی، مأموریت مستقیم دشمن در میدان جنگ نرم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کبودوند اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های هدفمندانه و هوشمندانه دشمن فارغ از پلتفرم‌های شبکه‌های مجازی و ابزار‌های گوناگون، پروژه حیا زدایی از جامعه ایرانی است.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین با اشاره به ظرفیت بالای شبکه‌های مجازی در تاثیرگذاری بر ذهن جونان و نوجوانان ادامه داد: بستر فضای مجازی همچون اینستاگرام، این ماموریت را بسیار بیش از گذشته تسریع و تسهیل کرده است.

سربازان جنگ نرم دشمن، سبک زندگی خانواده ایرانی را نشانه رفته‌اند

وی گفت: سربازان جنگ نرم دشمن در پروژه حیا زدایی، تلاش زیادی برای عادی سازی بسیاری از ناهنجاری‌ها از قبیل استفاده از تصاویر نامناسب، الفاظ و ادبیات‌های هنجار شکنانه مغایر با فرهنگ خانواده‌های ایرانی؛ سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی را نشانه رفته تا در فضای مجازی علایق و جهت گیری‌های رفتاری نسل جدید را مطابق با ادبیات خود برای آن‌ها تعریف کنند.

کبودوند با مقایسه علایق و نظرات نسل‌های قدیم و جدید، خاطرنشان کرد: بسیاری از عمل‌های فارغ از حیا و ادب که در سال‌های اخیر برای مردم ناپسند بوده، امروز برای نسل جدید کاملا عادی تلقی شده و این یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که این روز‌ها در قالب پخش‌های زنده ویدیو در اینستاگرام صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان قزوین تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌های دشمن در فضای مجازی این است که کنشگران این فضا را به موضوعات فرعی مشغول و جوانان و نوجوان را به عنوان مخاطب با ذائقه سازی و تغییر سبک زندگی به مصرف کننده خود تبدیل کند.

این فعال رسانه‌ای افزود: سبک زندگی و مدل رفتاری فعالان فضای مجازی با سرعت بالایی در حال تغییر بوده و بسیاری از موضوعات قبیح و ناهنجاری‌ها برای آن‌ها عادی شده است.

وی عنوان کرد: هنجارشکنان فضای مجازی در تلاش هستند که با استفاده از برخی چهره سازی‌های کاذب، رویکرد مرجع گونه و مهندسی افکار عمومی به دست خود بگیرند تا معیار، مرجع رفتار‌ها و ادبیات مخاطبین؛ برخی چهره‌های شناخته شده باشند.

کبودوند ادامه داد: این چهره‌ها کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته، فرامین و دستورات پشت پرده جریان‌های مصرف‌گرا را اجرا کرده و با تشویق عامه مردم به خصوص قشر جوان و نوجوان به رفتار‌های خلاف عرف و اخلاق، آن‌ها را به سمت توصیه‌های صاحبان مکتب‌های مصرف‌گرایانه رهنمون می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ نرم ، فضای مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.