سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکاظمی: در مذاکرات راهبردی بر خروج نظامیان آمریکا تأکید شد

نخست‌وزیر عراق در نخستین سخنان پس از مذاکرات راهبردی روز اخیر با آمریکا اعلام کرد در این مذاکرات مصوبه پارلمان درباره لزوم خروج آمریکا از کشور به رسمیت شناخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز (جمعه) در نخستین سخنان خود پس از مذاکرات اخیر با آمریکا تأکید کرد که مذاکرات بغداد-واشنگتن، دستاورد بزرگی برای عراق است.

وی تأکید دارد: گفت‌وگوی راهبری، در درجه نخست، بر اصل حاکمیت و منفعت عراق متمرکز شده است و به «نتایج بزرگی» رسیدیم.

نخست وزیر عراق افزود: در این مذاکرات، بر خروج همه نیرو‌های آمریکایی از عراق و برچیده شدن تمامی پایگاه‌های این کشور تأکید شد و این پذیرش مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی است.

وی افزود: همکاری در زمینه روابط اقتصادی و دیگر بخش‌ها خواهیم داشت. این مذاکرات دستاورد بزرگی برای دولت محقق کرد.

نمایندگان پارلمان عراق در ماه ژانویه و پس از اقدام خصمانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، قانون اخراج نیرو‌های آمریکایی را از عراق تصویب کردند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، نیز در سخنانی گفت: تیم مذاکره کننده عراقی به ریاست «عبدالکریم هاشم» قائم مقام ارشد، نخستین جلسه گفت‌وگوی راهبردی را از طریق ویدئو کنفرانس با تیم مذاکره کننده آمریکایی دیروز (پنج‌شنبه) براساس توافقنامه راهبردی امضا شده بین دو کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی برگزار کرد.

وی افزود: در اولین جلسه گفت‌وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا، روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور بررسی شد و دو تیم مذاکره کننده بر تلاش خود به منظور تحکیم روابط در سایه دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی تاکید کردند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، این جلسه سرآغازی برای جلسات دیگر به منظور انجام مذاکرات راهبردی بوده و امید است جلسه آتی به شکل مستقیم در واشنگتن و به هنگام فراهم شدن شرایطی مناسب برگزار شود.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.