سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های تولیدی منطقه آزادچابهار نقش مهمی در جهش تولید دارند

رییس‌کل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف تولیدی منطقه آزاد و تلاش برای رفع موانع و تسهیل در کار تولید و اشتغال این واحد‌ها نقش مهمی در تحقق شعار سال «جهش تولید» و افزایش صادرات و تولید ملی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا رییس‌کل دادگستری سیستان وبلوچستان  در بازدید از چند پروژه و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: عملیات ساخت صنایع فولاد مکران، شهرک پتروشیمی و سایر کارگاه‌های تولیدی در محدوده منطقه آزاد چابهار که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند از پیشرفت خوبی برخوردارند و جا دارد از مدیران منطقه آزاد تقدیر شود.

او  گفت: تکمیل و راه اندازی کارخانه‌های بزرگ و اشتغالزا نظیر فولاد و پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در جهش تولید ملی و صادرات خواهند داشت.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: باتوجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید گام برداشتن در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش رو را حل کند به همین سبب ضروری است مدیران همواره حامی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها باشند.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک سیستان وبلوچستان یکی از قطب‌های تولید فولاد و پتروشیمی در کشور خواهد شد، اظهار داشت: شهرک پتروشیمی در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ هکتار و مجتمع فولاد مکران با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در پیکره هشتم صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

عبدالرحیم کردی افزود: شرکت تولید لوله آریا پروفیل نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی دیگر از کارگاه‌های خوب و فعال منطقه آزاد است که با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰ نفر در حال تولید است.

او  ادامه داد: همچنین مجموعه توربافی ماهوربافان با تولید سالانه ۷۰۰ تن انواع تور در فاز نخست، بزرگترین تولید کننده تور در کشور است و علاوه بر تامین تمام تور‌های مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات به کشور‌های منطقه را نیز دارد.

 رییس‌کل دادگستری و حسن امامی بازرس کل استان سیستان و بلوچستان بهمراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل و جمعی از معاونان منطقه آزاد چابهار و رییس دادگستری و دادستان شهرستان چابهار از کارخانه چای سوفیا و سایر طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا بازدید و در جلسه با ظرفیت‌های منطقه آزاد آشنا و مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.