سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن درباره طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار داد

وزیر امور خارجه اردن تهدید کرد که این کشور به اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز پنج شنبه در نشست مشترک خبری با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در امان، درباره خطر اقدام اسرائیل در الحاق زمین‌هایی از کرانه باختری به این رژیم هشدار داد و گفت: چنین اقدامی بدون پاسخ اردن باقی نخواهد ماند. این اقدام اسرائیل، بر روابط آن با اردن تاثیر خواهد گذاشت.

الصفدی افزود: موضع اردن در این باره روشن است و ما هشدار دادیم و هشدار می‌دهیم که ”الحاق“ پیامد‌های فاجعه باری برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آلمان هم در این نشست خبری گفت کشورش از نتایج طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری نگران است و اتحادیه اروپا در این باره توافق نظر دارد.

هایکو ماس افزود: آلمان و اتحادیه اروپا درباره راهکار تشکیل کشور مستقل فلسطین توافق نظر دارند و اقدامات یکجانبه را رد می‌کنند. شرایط فعلی، زمان گفت‌وگو‌های دیپلماتیک و شرایط بسیار دشواری است و زمان درستی برای تبادل تهدیدات نیست. من با هر دو طرف گفت‌وگو کردم و تلاش می‌کنم راهی برای یافتن نقاط مشترک و رسیدن به راه حل توافقی پیدا کنم. هر چند که به این نتیجه رسیدم که چنین کاری دشوار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.