سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر کرونا بیخ گوش بیش از ۴۰ درصد ادارات

نتایج بازدید‌ها از ادارات استان نشان می‌دهد ۴۳ درصد ادارات در رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی، سهل انگاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی امروز در نشست این کمیته گفت: از ۲۳ فروردین تا کنون کارشناسان بهداشت محیط استان هزار و ۵۲۶ بازدید از ادارات استان انجام دادند که تنها ۵۷ درصد آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را راعایت می‌کردند و بقیه ادارات نسبت به این موضوع مهم، کم توجه هستند.

او افزود: در این بازه زمانی همچنین ۴۴ هزار و ۸۶۰ بازدید از واحد‌های صنفی استان انجام شد که ۷۹ درصد آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند و از فعالیت ۲۷۵ واحد به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی، جلوگیری شد.

نبی زاده با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر روابط عمومی ادارات در خصوص رعایت فاصله اجتماعی در بین کارمندان و ارباب رجوع ادامه داد:با توجه به شرایط موجود استان و شناسایی ۲۶ مبتلای جدید، رسانه‌ها باید نسبت به حساسیت گسترده جامعه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی عنوان کرد: آموزش و آگاهی بخشی در کنار نظارت‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد و به مردم گفته شود فاصله فیزیکی یک تا دو متر، خود مراقبتی و استفاده از ماسک و دستکش را هنگام حضور در تجمج‌ها و دید و بازدیدها، حتما رعایت کنند.

او با اشاره به  بازگشایی مهد‌های کودک از ۲۴ خرداد، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مهد‌های کودک مجاز به بازگشایی تا پیش از ۲۴ خرداد نیستند و در صورت مشاهده، برخورد خواهد شد.

در این نشست همچنین تاکید شد مردم مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی در خریدهایشان باشند و در شهرستان‌های مرزی هم مردم از تردد‌های غیر ضرور به استان‌های همجوار خودداری کنند تا شوک دوباره کرونا به جامعه وارد نشود.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.