سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۹۸ میلیاردی به حوزه دام و طیور کرمان

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: بیماری کرونا ۹۸ میلیارد تومان به حوزه دام و طیور کرمان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید حسن مهدی، رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: شیوع ویروس کرونا تبعات سنگینی برای حوزه اقتصاد به همراه داشت.

او با اشاره به اینکه حوزه دام و طیور استان کرمان هم تحت تاثیر این جریان متحمل خسارت‌هایی شده است، افزود: در استان کرمان ۷۵ هزار نفر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

مهدی جمع خسارات وارده به حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در استان کرمان تا کنون را ۹۸ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان ۷۰ میلیارد تومان مربوط به شمال و ۲۸ میلیارد تومان مربوط به جنوب استان کرمان است.

او گفت: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به فعالان اقتصادی داشته باشند چرا که توجه نداشتن و رسیدگی به مشکلات آن‌ها می‌تواند باعث حذف بهره برداران شود.

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان از کاهش چشمگیر تقاضا به دنبال شیوع کرونا خبر داد و بیان کرد: قیمت فروش محصولات هم به شدت کاهش یافته است.

مهدی تصریح کرد: بهره داران حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در آستانه عید نوروز و همچنین ماه رمضان اقدام به افزایش تولید کردند، اما اکنون به دلیل کاهش تقاضا شاهد انباشت محصولاتشان هستند.

او ارزش محصولات تولیدی دام و طیور استان کرمان را شش هزار میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: نیاز است برای فعالان این حوزه تسهیلات کم بهره و بلندمدت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.