سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره آب در سد‌های آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش حجم ذخیره آب در سدهای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های این استان ذخیره شده که برای تامین آب شرب، آبیاری بخش کشاورزی و کمک به احیای دریاچه ارومیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون ۱۵ سد در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده که حجم آب قابل مدیریت در آن‌ها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است.

جعفری با اشاره به برنامه‌های این نهاد به منظور احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: امسال در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه، تامین آب شرب و بخش کشاورزی رها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون مترمکعب آب از سد‌های اقماری به سمت دریاچه ارومیه و ۹۸۰ میلیون مترمکعب برای بخش شرب و کشاورزی رها می‌شود.

او ادامه داد: سد‌های شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس، سد ماکو، کرم‌آباد پلدشت و چپرآباد اشنویه در آذربایجان غربی فعال است.

انتهای  پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.