سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو امتحانات پایان ترم در برخی واحد‌های دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیکشهر، ایرانشهر و چابهار به دلیل وضعیت قرمز کرونا برگزاری امتحانات در این واحد‌ها تا اطلاع بعدی لغو شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلطانعلی میر رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امتحانات پایان ترم واحد‌های چابهار، نیکشهر و ایرانشهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد که زمان و نحوه برگزاری امتحانات اعلام می‌شود.

او ادامه داد: امتحانات در واحد‌های سراوان، خاش، زاهدان و زابل به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مورد برگزاری امتحانات در سایر واحد‌ها و مراکز آموزشی این استان گفت: تصمیم‌گیری بر مبنای اعلام ستاد کرونا خواهد بود و در واحد‌هایی که وضعیت کرونا قرمز نیست، طبق اعلام ستاد کرونا آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز در بعضی از شهر‌های سیستان و بلوچستان برگزاری امتحانات تا اطلاع بعدی تعلیق و در صورت بهترشدن شرایط طبق اعلام ستاد کرونا آزمون پایان‌ترم برگزار شود.

میر تصریح کرد: واحد‌هایی که اعلام وضعیت قرمز در آن شهر اعلام شده زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحان به صورت مجازی هم فراهم است و برخی دروس را اساتید مجاز هستند به صورت مجازی برگزار کنند.

او با بیان اینکه بعضی از شهر‌ها و روستا‌های ما از نعمت زیر ساخت‌های ارتباطی محروم هستند افزود: مسوولان سیستان و بلوچستان تمهیدات لازم در این خصوص را پیش بینی و فراهم کنند و دانشگاه این آمادگی را دارد که در این راستا همراه و کمک کننده باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مورد پایش سلامت دانشجویان گفت: مقرر شد معاونت پزشکی با حضور در جلسات امتحان با ارائه فرم پایش سلامت و تکمیل آن توسط دانشجویان به بررسی وضعیت سلامت افراد قبل از ورود به حوزه امتحانی کنند.

او  با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت برقراری کمترین ارتباط فیزیکی بین دانشجویان انجام شده است افزود: زمان برگزاری امتحانات از ۲ به چهار هفته و هر روز در چهار زمان از هفت صبح تا هفت شب برای ایجاد کمترین ارتباط بین دانشجویان انجام خواهد شد.

میر با بیان اینکه ظرفیت سالن‌های امتحانی به دو برابر افزایش یافته اظهارداشت: چینش صندلی‌ها به گونه‌ای است که ۲ متر فاصله بین صندلی‌ها رعایت شده باشد.

او  اظهارداشت: طرح تعاون امتحانات در سطح سیستان و بلوچستان و کشور اجرا می‌شود و دانشجویانی که محل تحصیل آنان در محل سکونتشان نبوده لازم نیست برای امتحان به واحد دانشگاهی محل تحصیل مراجعه کنند بلکه با مراجعه به واحد محل سکونت از آنان امتحان گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همه واحد‌های دانشگاهی دراین استان آمادگی لازم را نسبت به اجرای این امر مهم دارند و دانشجویانی که تمایل به استفاده از طرح تعاون دارند با مراجعه به سایت azmoon ۹۹.iau.ac.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.