سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب هزاران نفر از دانشمندان سراسر جهان در اعتراض به نژادپرستی سیستمی

روز گذشته بیش از پنج هزار نفر از دانشمندان سراسر جهان متعهد شدند در اعتراض به تبعیض ‌نژادی سیستمی و بی‌عدالتی دست از کار و تحقیق بکشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، همزمان با اوج‌گرفتن تظاهرات مردم آمریکا و اروپا علیه نژادپرستی و جنایت اخیر پلیس آمریکا، هزاران نفر از دانشمندان سراسر جهان روز گذشته تصمیم گرفتند در اعتراض به بی‌عدالتی و نژادپرستی سیستمی علیه سیاه‌پوستان دست از کار و تحقیق بکشند.

بیش از ۵۰۰۰ نفر از دانشگاهیان در سراسر جهان تصمیم گرفتند در اعتصاب برای اعتراض به بی‌عدالتی موجود در محیط‌های آکادمیک علیه سیاه‌پوستان شرکت کنند. سازمان‌دهندگان این اعتصاب در وب‌سایت اعتراض نوشتند «این لحظه خواستار تغییر عمیق و معنی‌دار است» و از غیر سیاه‌پوستان خواستند در این زمینه خود را آموزش دهند و «یک برنامه عملی دقیق برای پیشبرد این جنبش» ایجاد کنند. در بیانیه‌ای که در این وبسایت منتشر شده آمده است «کسانی از ما که سیاه پوست نیستند، به ویژه آن‌هایی که سفیدپوست هستند، نقش اساسی در تحریک نژادپرستی سیستمی ایفا می‌کنند. اقدامات مستقیمی برای متوقف‌کردن این بی‌عدالتی لازم است. اگر مستقیما درگیر از میان برداشتن این بی‌عدالتی نباشید، در حال ارتکاب آن هستید.»

اعضای سیاه‌پوست جامعه پژوهش و دانشگاه با استفاده از هشتگ #ShutDownSTEM در توییتر این جنبش را به مردم بیشتر معرفی کردند و راه‌هایی را که جامعه می‌تواند به از میان برداشتن مسائل مربوط به نژادپرستی سیستمی کمک کند به اشتراک گذاشتند.

اعتراض و اعتصاب «Shut Down Stem» پس از تظاهرات‌های سراسری در آمریکا در اعتراض به نابرابری نژادی و وحشیگری پلیس این کشور که در پی قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه پوست این کشور، به راه افتاده صورت گرفته است. فلوید ۴۶ ساله غیر مسلح که به اتهام استفاده از اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی از سوی پلیس دستگیر شده بود پس از آنکه یک افسر پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس حدود نه دقیقه زانوی خود را روی گردن او گذاشت جان باخت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.