سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارخطه کردن ۶ کیلومتر از محور هراز/ وزیر راه: فعال شدن نهضت راهسازی در کشور

۶ کیلومتر از محور هراز صبح امروز پنجشنبه ۲۲ خرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی چهار خطه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ،گفت: ۶ کیلومتر کیلومتر از پروژه بهسازی محور هراز شامل ۳ کیلومتر در محدوده وانا و ۳ کیلومتر در محدوده لاسم و پلور با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد‌ی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی چهار خطه شد و زیر بار ترافیک رفت.

او افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز، کاهش ترافیک و میزان تصادفات، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را از جمله مزایای افتتاح این پروژه اعلام کرد و افزود: برای بهره برداری از این طرح ۹ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۴ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتور بندی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت انجام شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرح یک رشته تونل به طول ۱۷۴۰ متر، سه دستگاه پل به طول ۱۵۰ متر و ۳۸۰۰ متر دیوار سازی انجام شده است، گفت: طول کلی طرح چهار خطه کردن محور هراز  ۱۰۱ کیلومتر است که ۷۲ کیلومتر آن بهره برداری شده و ۲۹ کیلومتر دیگرد در حال ساخت است.

سید محمد نظری افزود: برای اجرای این طرح ۳۳ دستگاه پل به طول ۳۵۰۰ متر باید ساخته می‌شد که ۱۵ دستگاه پل تاکنون ساخته شده است.

فعال شدن نهضت راهسازی در کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بهره برداری از طرح چهار خطه کردن ۶ کیلومتر از محور هراز با بیان اینکه امروز یکی دیگر از وعده‌ها دولت محقق شده است، گفت: نهضت راهسازی در کشور فعال شده است و در این بخش هر روز هدایای متنوع و مختلفی تقدیم مردم می‌شود.

او افزود: با تمهیدات و تدابیری که اندیشه شد و با توجه به تاکید رئیس جمهور گره‌های اصلی محور هراز تا پایان دولت دوازدهم بر طرف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با چهار خطه کردن ۶ کیلومتر از محور هراز که بزرگترین تونل جاده‌ای هراز به طول ۱۷۴۰ متر نیز در آن قرار دارد میزان مسیر چهار خطه در این محور از ۶۶ کیلومتر به ۷۲ کیلومتر افزایش یافت، 

محمد اسلامی با بیان اینکه ۲۹ کیلومتر از  چهار خطه کردن محور هراز هنوز باقی مانده است، گفت: در این ۲۹ کیلومتر پل‌های بزرگ و تونل‌های زیادی طراحی شده که تقریبا بیشتر تونل‌ها و پل‌ها نیز در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همه طرح های راهسازی کشور اکنون فعال و منطقه یک آزادراه تهران - شمال در دست بهره برداری است.

او طرح تعریض راه ساری به تاکام را نیز از جمله طرح هایی با رکورد جالب در کشور اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد این پروژه پارسال اجرا شد و ۱۷ کیلومتر از چهار بانده شدن این مسیر نیز به زودی افتتاح می شود.

محمد اسلامی ادامه داد: در محور سوادکوه دو پیمانکار برای رفع گره های ترافیکی در شهر پل سفید و کمربندی قائمشهر انتخاب شد و این طرح نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام / س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با این اقدامات و جاده سازی به سمت شمال افراد خاص بیشتر به ان خطه هجوم میبرند برای تفرج و احیانا تاراج زمین های مناسب کشاورزی وساخت ویلا های خاص اگر در نحوه این .هزینه کرد نقاط محروم و حادنه خیز مورد توجه قرار بگیرند بهیر از این است ع..ن