سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ کس نباید خود را طلبکار نظام بداند

استاندار اصفهان گفت هیچ کس نباید خود را طلبکار نظام بداند بلکه همه ما مدیون و بدهکار نظام اسلامی، انقلاب و خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و وظیفه داریم در این راستا کار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون، با اشاره به شرایط سخت پیش‌روی نظام اسلامی، گفت: سطح مطالباتی که مطرح می‌شود باید متناسب با شرایط، وضعیت کنونی و داشته‌های دولت و نظام باشد و اگر بدون در نظر گرفتن شرایط مطالبات را افزایش دهیم خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن خواهیم ریخت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ کس نباید خود را طلبکار نظام بداند بلکه همه ما مدیون و بدهکار نظام اسلامی، انقلاب و خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و وظیفه داریم در این راستا کار کنیم.

او مقایسه وضعیت حال و گذشته را معیاری برای شناخت دستاورد‌ها و خدمات برشمرد و افزود: شرایط کنونی، دستاورد‌هایی و پیشرفتی که امروز در نظام اسلامی وجود دارد برغم مواجهه نظام اسلامی با هشت سال جنگ تحمیلی، توطئه‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه بوجود آمده است و لذا باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

رضایی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز انباشت مشکلات تاریخی است و لذا در جایی که ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها علیه ما وجود دارد نمی‌توان رفع یکباره مشکلات تاریخی را به صورت دفعی انتظار داشت.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: امروز از یک سو با کاهش جهانی قیمت فروش نفت مواجه هستیم که نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشور‌ها را با چالش مواجه ساخته و از سوی دیگر بیماری کرونا تبعات اقتصادی ویژه‌ای داشته که حتی دامن‌گیر قدرت‌های اقتصادی شده است.

او با اشاره به همراهی بسیار خوب مردم در مدیریت و مهار بیماری کرونا، تاکید کرد: نظام اسلامی ایران با عنایت‌های حضرت، ولی عصر (عج)، رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت در مواجه با کرونا به گونه‌ای عمل کرد که شایسته نظام اسلامی است و بسیاری از مشکلات کشور‌های جهان را نداشت.

رضایی تصریح کرد: امروز چین با رشد منفی ۸.۶ درصدی در اقتصاد و آمریکا با ۴۰ میلیون بیکار مواجه شده است و از سوی دیگر دیدیم که حتی در کشور‌های غربی مردم برای مایحتاج روزانه خود به غارت متوسل شدند، ولی در نظام اسلامی ایران به واسطه مردم فهیم و بصیر و تدابیر صورت گرفته هیچ یک از این مسائل وجود نداشت.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: تمهیدات زندگی با کرونا را باید رعایت کنیم، زیرا کرونا پایان مشخص ندارد و لذا باید روش‌های زندگی کردن با آن را آموخت، زیرا هنوز هم هست و چه بسا ممکن است پیک‌های دیگری هم داشته باشد؛ و از این رو با تاسی به سبک زندگی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید باید محدودیت‌هایی که به واسطه کرونا بوجود آمده را بپذیریم.

او اظهار کرد: بسیاری از مشکلات به واسطه من مسوول قابل رفع است و لذا هیچ مسوول اداره و سازمانی حق ندارد روز‌های دوشنبه به ماموریت اداری یا مرخصی رود بلکه باید چهره به چهره و بدون وقت قبلی مشکلات مردم را رسیدگی کنند.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از درخواست‌ها و نارصایتی‌ها به واسطه آن است که مردم مشکلات و برخی مسائل را نمی‌دانند، افزود: اگر مشکلات را صادقانه بگوئیم، مردم به خوبی مسائل را قبول می‌کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی درخواست‌های شهرستان در خصوص واگذاری زمین، اضافه کرد: واگذاری زمین توسط هر سازمانی باید متناسب با نیاز و مشروط به ارائه خدمات یا تولیدات مناسب و لازم باشد و لذا هر واگذاری باید مشروط باشد تا زمینه نظارت و بازخواست را فراهم کند.

او گفت: کارگروهی متشکل از اوقاف و امور خیریه، فرماندار، سازمان صمت و چند دستگاه مرتبط دیگر در خصوص واگذاری زمین در شهرستان این درخواست‌ها را بررسی و تصمیم گیری خواهند داشت.

رضایی همچنین با تاکید بر حفظ محیط زیست و سلامت مردم گفت: اگر چه هم و غم شورای توسعه استان نگاه مثبت به حل مسائل و رفع مشکلات است، ولی باید توجه داشت که بسیاری از واحد‌های صنعتی آلایندگی‌هایی برای محیط زیست و مشکلاتی دیگر به همراه دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل فاضلاب شهری شهرستان ایران و کرون، افزود: حل مشکل فاضلاب شهرستان یک ضرورت است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به درخواست مردم شهرستان تیران و کرون در خصوص بیمارستان این شهرستان گفت: این مساله با حضور کارشناسان بررسی و تلاش می‌کنیم مشکلات ان برطرف شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.