سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش در کمین جنگل‌های فارس

مراتع و جنگل‌های فارس امسال بیشتر از سال‌های قبل در آتش می‌سوزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس امروز در جلسه‌ پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان فارس رخ داده است.

او افزود: در این آتش سوزی‌ها هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های مختلف دچار خسارت شده اند.

منتصری تصریح کرد: این آتش سوزی‌ها علاوه بر خسارت به گونه‌های گیاهی و مرتعی، گونه‌های جانوری مناطق مختلف استان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با این آتش سوزی‌ها در حال حاضر گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره در مناطق مستعد آتش سوزی مستقر شده‌اند و آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی را دارند.

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تکلیف دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبرداد و افزود: براساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این مواقع پای کار باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

او با اشاره به مجازات مشخص شده برای عاملان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها ، افزود: علاوه بر مجازات‌هایی که برای عاملان آتش سوزی غیر عمدی در قانون مشخص شده، برای افرادی هم که به صورت عمدی در آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها نقش داشته باشند، تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

در این جلسه بر افزایش هم افزایی بین دستگاه‌های متولی امر و آموزش و اطلاع رسانی به موقع نیرو‌های مردمی برای کمک به اطفا حریق تاکید شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.