سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش حرکات دهان روی ماسک‌های جدید

یک برنامه‌نویس موفق به طراحی و ساخت ماسکی شده است که حرکات دهان را هنگام صحبت شبیه سازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از ماسک یکی از توصیه‌های اکید سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست. بر اثر ابتلا به این ویروس تاکنون افراد زیادی در جهان جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین استفاده از آنبرای جلوگیری از شیوع ویروس بسیار ضروری است؛ اما استفاده از ماسک همانقدر که می‌تواند بسیار حیاتی باشد گاهی مشکلاتی را هم با خود به همراه می‌آورد که یکی از آن‌ها ناتوانی در برقراری ارتباط کلامی است، مساله‌ای که در برخی موارد افراد را مجبور به برداشتن ماسک می‌کند.

در همین رابطه یک برنامه نویس موفق به طراحی و تولید ماسکی شده که قادر است تا حد قابل توجهی این مشکل را مرتفع کند. این برنامه نویس که "تایلر گلیل" (Tyler Glaiel) نام دارد، با تعبیه لامپ‌های LED در یک ماسک پارچه شرایطی را فراهم کرده است که هر زمان فرد شروع به صحبت کند، این لامپ‌ها روشن شده و حرکت باز و بسته شدن دهان را شبیه سازی می‌کند.

طراح این ماسک مدعی است که این ایده به طور اتفاقی به ذهنش خطور کرده آن هم زمانی که در اینترنت در حال جستجو برای یافتن ماسکی با این ویژگی بوده است. طراحی، آزمایش و ساخت این ماسک یک ماه زمان برده و گلیل روش‌های مختلفی را برای آن مورد آزمایش قرار داده است.

این دستگاه با استفاده از Arduino Nano میکرو رایانه‌ای ارزان قیمت شبیه Raspberry Pi ساخته شده است که چراغ‌های LED و سیستم تشخیص صدا را کنترل می‌کند و از یک باتری ۹ ولت بهره می‌برد.

پنل LED درون ماسک پارچه‌ای در آستر آن قرار دارد و می‌توان آن را به راحتی برای شستشو جدا کرد؛ محفظه LED را هم می‌توان با استفاده از اشعه ماوراء بنفش به طور دوره‌ای ضدعفونی کرد. قطعات این ماسک به راحتی قابل تهیه است و افراد می‌توانند آن را از فروشگاه‌های سخت افزاری یا الکترونیکی تهیه کنند.


بیشتر بخوانید


این ماسک به دلیل وجود لامپ زود گرم می‌شود و استفاده از آن برای کودکان و در شرایطی که نیاز به استفاده از ماسک برای طولانی مدت است، توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.