سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی نژاد در صحن علنی:

حاشیه‌نشینی از معضلات اجتماعی و امنیتی کشور است

نماینده رشت گفت: امروز حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اجتماعی و امنیتی برای کشور ماست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در نقد صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی گفت: وزرا باید به سیاست‌های کلی توجه کنند؛ ماده ۵۲ و ۵۳ قانون برنامه ششم تکلیف وزارتخانه راه و شهرسازی را مشخص کرده است. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خصوصاً در حوزه ریلی برای تجاری سازی محصولات، که یکی از تکالیف قانون است، به خوبی عمل نشده است.

او ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ریلی قانون برنامه می‌گوید که حمل و نقل بار باید ۳۰ درصد و مسافر ۲۰ درصد باشد؛ در صورتی که این درصدها بسیار پایین است.

کوچکی نژاد بیان کرد: بازآفرینی شهری به عنوان مشکلات اساسی شهرهاست. طبق قانون برنامه باید در سال، ۲۷۰ محله در شهرها بازآفرینی شود که به درستی انجام نشده است. هر سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی و ۱۵۰ هزار واحد هم برای بخش‌های کم‌درآمد ساخته شود.

او خطاب به وزیر راه گفت: در زمان رأی اعتمادتان، شما وعده دادید که مسکن مهر برای محرومان و کم درآمدها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ هرچند دولت شما مسکن مهر را قبول ندارد، اما ما رأی بالایی در مجلس دهم به شما دادیم تا این حوزه کامل شود. متأسفانه به آن توجه نشد و اسمش هم به مسکن اجتماعی تغییر یافت.

نماینده رشت اظهار کرد: تنها هنر دولت این بود که اسم آن تغییر پیدا کرد. بحث سود مشارکت قرار بود که به محرومان بخشیده شود و به آن توجه نشد. به علاوه توجه به حاشیه شهرها هم مهم است و امروز حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اجتماعی و امنیتی برای کشور ماست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.