سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان برگزار شد

کارگاه آموزشی اطفاء حریق به منظور آشنایی هرچه بیشتر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در مواجهه با آتش در عرصه‌های منابع طبیعی سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، الهام امینی مسئول آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آشنایی هرچه بیشتر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با شیوه‌های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی درکارگاه آموزشی اطفاء حریق فراگیران با نکات کلیدی مربوط به پیشگیری، پیش آگاهی، کشف و اطفاء حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی آشنا شدند.

او افزد: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

امینی تصریح کرد: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه ساکنان و گردشگران باید همکاری کنند چرا که بدنبال یک سهل انگاری همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، انداختن ته سیگار در طبیعت، رها کردن بطری‌های شیشه‌ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می‌کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن وسعت زیادی از عرصه‌های طبیعی باشیم.

مسئول آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: یکی از عوامل مهم تخریب عرصه‌های طبیعی آتش سوزی است که علاوه بر از بین رفتن پوشش گیاهی و خصوصیات فیزیکی خاک، در بعضی مواقع موجب خسارت به تأسیسات و زیرساخت‌های منطقه نیز می‌شود که بر این اساس ضرورت ایجاب می‌کند تا عموم مردم در کاهش آتش سوزی مشارکت لازم را داشته باشند.

او تأکید کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور می‌باشد.

انتهای پیام / م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.