سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: برای محافظت از منافع آمریکا در برابر ایران ۳۶۰۰ نیرو در عربستان داریم

رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌ای به کنگره این کشور ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود درباره ایران گفت که ۳۶۰۰ نیروی نظامی برای محافظت از منافع آمریکا، در عربستان سعودی مستقر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» طی نامه‌ای به کنگره آمریکا بار دیگر ادعا‌های بی‌اساس و اثبات نشده خود را علیه ایران تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نامه ادعا کرده است: نیرو‌های مسلح ایالات متحده برای محافظت از نیرو‌ها و منافع ما در منطقه در برابر اقدامات خصمانه ایران و گروه‌های تحت حمایت این کشور در عربستان مستقر هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه این نامه آمده است: این نیرو‌ها در هماهنگی با دولت عربستان سعودی فعالیت و قابلیت‌های هوایی و دفاع موشکی فراهم می‌کنند. این نیرو‌ها از عملیات جنگنده‌های آمریکا پشتیبانی می‌کنند. تعداد کل نیرو‌های آمریکایی مستقر در عربستان سعودی به طور تقریبی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این نامه بار دیگر از دستور خود برای ترور سردار سلیمانی حمایت کرده و مدعی شد که این حمله تروریستی به دلیل آنچه «تشدید حملات ایران به منافع آمریکا در منطقه» عنوان شده، صورت گرفته است.

اخیرا نیز سین رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که ایالات متحده به قرارداد‌ها و همکاری‌های دفاعی طولانی‌مدت این کشور با عربستان سعودی از جمله دفاع هوایی در شرایط اضطراری مرتبط با ایران متعهد است.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد ایالات متحده آمریکا در نظر دارد قابلیت‌های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۰۸:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هی ترامپ واقعاً احمق درجه یک هستی..............چونکه آدم عاقل به دیوار شکسته تکیه نمیکند و یا اینکه از زیر سقف در حال آوار شدن 2 بار عبور نمیکند..........
1)وضعیت درآمد نفتی عربستان اسفناک است آن هم با تولید فعلی طبق اظهارات مقامات رسمی این کشور......
2) تا پالیشگاه های شرلکت نفتی آرامکو به دوران طلائی خود برگردد چندین سال زمان لازم است..........
3) عربستان با حمایت های نظام سلطه جهانی یعنی: ایالات متحده آمریکا - آلمان - فرانسه - انگلیس - استرالیا - ایتالیا ........با براه انداختن جنگ نیابتی عربستان با کشور مظلوم یمن دیگر پترودلارهای نفتی عربستان قادر به تامین تسلیحات مدرن و اجاره مزدور نیست و در تمام جبهه ها در حال شکست است و به قول خودت که در اولین روزهای ریاست جمهوری گفتی: اگر عربستان که مانند گاوشیرده است شیرش خشک شود او را می کشیم و یا در جائی دیگر گفته بودی عربستان بدون نیروهای تفنگدار ارتش سنتکام آمریکا تا 2هفته هم قادر نیست مقابل ایران دوام بیآورد.................
پس از اینهمه دلیل به فرمایش رهبر عزیزم:" شما اولاً غلط میکنید" ثانیاً: "یکی بزنید 10تا می خورید" بدانید دوران بزن در رو دیگر تمام شده..........خوب است بیاد بیاوری زمانی را که تفنگداران دریائی و کماندوهای تا دندان مسلح آمریکا چگونه در مقابل نیروهای شجاع ایرانی زانو زده و به علامت تسلیم محض دستان خود را بالا برده بودند و اشگ می ریختند.................