سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجشنبه، خراسان‌جنوبی میزبان نوبخت

استاندار خراسان جنوبی از سفر یک روزه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در روز پنجشنبه ۲۲ خرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: این سفر با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند ۹۷ و در اولین سفر تدوین و رونمایی شده، انجام می شود.

او با بیان اینکه این سومین سفر نوبخت در ۱۴ ماه گذشته به استان است، افزود: یکی از برنامه ها، افتتاح ۵ هزار واحد مسکن روستایی است که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تحقق طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان انجام شده و به متقاضیان تحویل می‌شود.

معتمدیان به طرح پایلوتی اشاره کرد که برای اولین بار در سطح کشور در خراسان جنوبی عملیاتی می‌شود و بیان کرد: در تفاهم نامه‌ای که بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد می‌شود، تعداد ۳ هزار شغل ثابت و پایدار در حوزه صنایع دستی استان ایجاد می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای تحقق این برنامه، مطالعات وسیعی در سطح استان انجام شده که با توجه به ظرفیت‌های استان، خوشه‌های صنایع دستی در سطح استان شناسایی شدند و جامعه هدف این طرح که از حمایت بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض برخوردار خواهند شد، افرادی هستند که مهارت لازم را دارند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: تمام مراحل چرخه تولید صنایع دستی شامل تأمین مواد اولیه، فروش تولیدات و مهارت آموزی در این طرح پوشش داده می‌شود و در سال جهش تولید، اتفاقات خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

معتمدیان تصریح کرد:، افتتاح ۱۲ فرستنده دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است.

راه اندازی بیش از ۷ هزار نیروگاه خورشیدی در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سفر طی تفاهم نامه‌ای بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی نصب و راه اندازی می‌شوند.

او ادامه داد: در این طرح از حمایت‌های نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز استفاده می‌شود.

معتمدیان افزود: افراد بهره‌مند از این طرح در مناطق کمتر برخوردار از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: افتتاح و راه اندازی کارخانه کنسانتره زغال سنگ که از واحد‌های تولیدی بزرگ استان در طبس می‌باشد از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در این سفر است.

او عنوان کرد:در جریان حضور نوبخت، تفاهم نامه‌ای برای اجرای ۷۵ طرح و پروژه در استان نیز منعقد می شود.

معتمدیان ادامه داد: این طرح و پروژه‌ها از حمایت‌های دولت در قالب کمک‌های فنی اعتباری، تسهیلات ارزان قیمت برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بهره‌مند می‌شوند.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر است که با توجه به تجربه پارسال، امسال هم از تخصیص‌های خوب سازمان برنامه و بودجه کشور بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.