سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جوانمردی ویژگی بارز جامه باستانی کار

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جوانمردی مهمترین شاخصه ورزشکاران باستانی است و باید تلاش کرد روح جوانمردی بیش از پیش در جامعه نشر پیدا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی گفت: جوانمردی مهمترین شاخصه ورزشکاران باستانی است و هر مظلوم و گرسنه‌ای در عالم چشم امیدش به جوانمردان است و باید تلاش کرد روح جوانمردی بیش از پیش در جامعه نشر پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مهربانی و عدالت یکی از در‌های ورودی به اسلام است و یکی از در‌های پرترافیک ورود به اسلام، جوانمردی است و آدم‌هایی که این روحیه را از مسلمانان می‌بینند، به اسلام گرایش می‌یابند و این موضوع از ویژگی‌های باستانی کاران محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: سردار سلیمانی‌ها همه جانبه الگوی خود را امیرالمؤمنین قرار دادند و این‌ها راه را برای ما روشن کرده است که چگونه عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: یکی از اهداف امیرالمؤمنین این بود که دروغ و ظلم در جایی دیده نشود و مظلومیت در مظلومیت باقی نماند و ظالم افسارگسیخته نشود و زمینه‌ای فراهم آید که همه با معرفت خداوند زندگی کنند و خداوند را بندگی کرده و آزاده و حر باشند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام علی (ع) تلاش می‌کردند تا جامعه قرآنی باشد و یتیمان به جای آنکه مورد ترحم قرار گیرند، اکرام شوند و اگر یک یهودی نیز در جامعه اسلامی زندگی می‌کند، در احترام و امنیت کامل باشد.

او اضافه کرد: کسانی که هر پولی را می‌خورند، هر حرفی را می‌زنند و پای هر قراردادی را امضا می‌کنند، بوی جوانمردی را احساس نکرده‌اند، اما کسانی که هر کجا هستند حق می‌گویند و دشمن ستمگران و یاور مظلومان هستند، جوانمرد محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: طیب رضایی یکی از جوانمردانی بود که حاضر نشد در قبال پیشنهادات مالی شاه، دست از حمایت امام خمینی (ره) بردارد و تا پای جان از انقلاب حمایت کرد و این موضوع در قاموس دین همان جوانمردی است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.