سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهربانی خیران بیرجندی تلخی روزهای کرونایی را شیرین می کند

معاون درمان دانشگاه بیرجندگفت: خیران خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا بیش از یک و نیم میلیارد ریال کمک نقدی به بخش درمان کمک کرده اند.

احمدی معاون درمان دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون  یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال کمک نقدی  و همچنین بیش از ۶ میلیارد  ریال کمک غیر نقدی  توسط خیرین و سازمان‌های مردم نهاد استان به بخش درمان شده است.

او با بیان اینکه ۳۵ نفر از پرسنل استانی درگیر بیماری کوید ۱۹ شدند افزود: از این تعداد ۸ نفر پزشک، ۹ نفر پرستار، بهیار و کمک بهیار، ۱ نفر ماما، ۳ نفر از کادر تصویربرداری و ۱۲ نفر از خدمات و پشتیبانی بودند.

احمدی تامین ۲ دستگاه پرتابل ایزوله تنفسی و دو دستگاه ضدعفونی کننده سطوح جهت استقرار در بیمارستان، ولی عصر، تامین ۲ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس پیشرفته کمپانی زیمنس آلمان برای شهرستان‌های فردوس و نهبندان از جمله این اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی  عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه بیرجندادامه داد:  تامین ۲۲ دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۱۰ دستگاه ونتیلاتور ثابت و ۲۲ دستگاه اتو بایپپ، تامین و نصب ۲۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی در بیمارستان ولیعصر (عج) و بیمارستان مصطفی خمینی طبس، تامین دستگاه‌های سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستان‌های طبس، نهبندان، بشرویه و سرایان، تامین و نصب ۱۰ دستگاه برانکارد ایزوله تنفسی، تامین و توزیع بیش از ۷۵ دستگاه پالس اکسیمتر از نوع پرتابل، رومیزی و انگشتی، تامین و توزیع بیش از ۴۵ دستگاه ترمومتر از دیگر اقدامات در این حوزه است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: برآورد مالی پروژه‌های انجام شده در حوزه تجهیزات پزشکی ۱۴۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۸۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال از منابع دانشگاه تامین شده است.

احمدی تصریح کرد: در ارزیابی پروتکل‌های مداخلات روانی اجتماعی بیماران کوید ۱۹ در کل استان ۳۵۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۵۰ نفر به سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه بیرجند بیرجند با بیان این که تعداد زایمان‌های انجام شده از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ماه در بیمارستان‌های ریفرال کرونا هزار و ۸۸ مورد طبیعی و ۷۴۹ مورد سزارین بوده است افزود: تعداد زایمان‌های انجام شده در این تاریخ در بیمارستان‌های غیر ریفرال هزار و ۲۰۴ مورد طبیعی و ۷۸۹ مورد سزارین بوده است.

او تصریح کرد: از تعداد ۴۸ مورد مادران مشکوک به کرونا ۵ مورد مثبت اعلام شد.

احمدی عنوان کرد: تا ۱۸ خرداد ماه ۷۷۵ مورد مثبت قطعی مبتلا به ویروس کرونا، ۴۰۱ مورد بستری، ۵۶ مورد بستری در ICU، ۲۱ مورد بستری در ICU همراه با انتوباسیون و ۴۶ مورد فوت شدند.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۲ پیک از اواخر اسفند و اوایل فروردین پشت سر گذاشته شد.

او افزود: در راستای سیاست‌های کلان ستاد ملی کرونا و با تصمیمات خوب ستاد استانی کرونا از ۱۰ فروردین موارد بستری در بیمارستان روند کاهشی داشت.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان طی چند روز اخیر اظهار کرد: اکثر این بیماران از اطرافیان بیماران و یا افراد با علائم کم بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افتخار آمیز بودن عملکرد استان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: برنامه ریزی‌های مناسب، اقدامات اجرایی و همکاری مردم در این زمینه موثر بوده است.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.