سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشاراتی که به دلیل شرایط اقتصادی با تعدیل نیرو مواجه شد

یک ناشر از معضل تعدیل نیرو در انتشاراتی خود و سختی توزیع و فروش کتاب در دوران کرونا گفت.

 

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعالیت این انتشاراتی و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: انتشارات آریترین در حال حاضر با تعدیل نیرو روبرو شده است. ما مجبور هستیم به دلیل وضعیت اقتصادی نشر با کمترین نیرو در انتشارات فعالیت کنیم. وضعیت صنعت نشر در دو مرحله از سال۹۶ تاکنون با رکود مواجه شده؛ از یک طرف هزینه‌های تولید کتاب بالاست و از طرف دیگر با فروش پایین کتاب در جامعه مواجه هستیم. این دو مسئله باعث شده توان صنعت نشر کشورمان کاهش پیدا کند.

وی درباره تازه ترین آثار منتشر شده انتشارات آریترین اظهار کرد: به تازگی کتاب «شهید بی مرز» نوشته افسانه کیان مهر - از محققان و پژوهشگران بوشهری- در انتشارات آریترین منتشر شد. این کتاب درباره شهید سردار سلیمانی به رشته تحریر در آمده است. فقط در زمینه توزیع کتاب با مشکل مواجه هستیم؛ چون متاسفانه کتابفروشی‌ها و مراکز پخش استان خوزستان به دلیل شیوع بیماری کرونا در این استان تعطیل هستند.

او افزود: کتابی دیگر هم درباره اختلال شخصیت در آمریکا و آموزش در این کشور، برای نخستین بار در انتشارات آریترین منتشر شد. هارل مارک توایس این کتاب را نوشته است. کار‌های اخذ مجوز انتشار کتاب انجام شده است و فقط باید هزینه‌های انتشار آن را تأمین کنیم. احتمالاً تا ماه آینده این کتاب منتشر می‌شود. باید ببینیم وضعیت شیوع کرونا در ایران چگونه پیش می‌رود و آیا می‌توان این کتاب را در کتابفروشی‌ها و مراکز پخش استان خوزستان توزیع کرد یا نه.


انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.