سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پر شدن ۸.۹ میلیون مترمکعب از حجم سد شاه قاسم یاسوج

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸.۹ میلیون مترمکعب از حجم سد شاه قاسم یاسوج پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرش مصلح سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت سد شاه قاسم حدود ۹ میلیون متر مکعب است که هم اینک ۸.۹ میلیون مترمکعب از حجم آن پر شده است.

او افزود: شرایط مخزن سد شاه قاسم مطلوب است و پیش بینی می‌شود که امسال در تامین آب اراضی پایین دست آن مشکلی وجود نخواهد داشت.

مصلح گفت: هم اکنون ۸.۹ میلیون مترمکعب از حجم ۹ میلیون مترمکعبی این سد پر شده است که این حجم از آب سد شاه قاسم یاسوج با دبی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه در حال تامین آب کشاورزی پایین دست آن است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال زراعی جاری، بارش‌های مطلوبی در استان داشتیم که سبب سر ریز شدن سد شاه قاسم شد و هم اینک بهترین وضعیت را به لحاظ کمی داراست.

مصلح با بیان اینکه به منظور پایداری بیشتر سد شاه قاسم، ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای مرمت و بازسازی آن هزینه خواهد شد، گفت: امید است که کشاورزان و بهره برداران با رعایت الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی بتوانند پهنه بیشتری را از طریق این سد، تامین کنند.

او افزود: این سد با اهداف تامین آب یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایین دست، تزریق و تقویت آبخوان آهکی در اطراف سد، توسعه گردشگری و همچنین کنترل روان آب‌های حاصل از بارندگی‌ها به ویژه در فصول زمستان و بهار به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است سد شاه قاسم یکی از سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است و در پنج کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد، این سد از نوع خاکی و سرریز آن از نوع نیلوفری است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.