سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترک نماز چه عواقبی دارد؟

یکی از آثار ترک نماز این است که خداوند، خیر و برکت را از عمر و روزی اش بر می‌دارد. همچنین دعاى او به سوى آسمان بالا نمى ‏رود و مستجاب نمى ‏گردد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نماز از فروع دین می‌باشد.

یکی از آثار ترک نماز این است که خداوند، خیر و برکت را از عمر و روزی شخص بر می‌دارد. همچنین دعاى او به سوى آسمان بالا نمى ‏رود و مستجاب نمى ‏گردد.

نماز از فروع دین

«نماز» یکى از فرایض دین و عبادت‌های ویژه‌ای است که مسلمانان پنج مرتبه در شبانه روز به جا می‌آورند. مطابق با تصریح قرآن و شواهدی که موجود است نماز از ابتدای خلقت آدم یک فریضه دینی بوده است.

نماز مهمترین اعمال دینی است که درصورتی که قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و درصورتی که پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود؛ و همانطور که اگر انسان شبانه روزی پنج نوبت در نهر آبی شست و شو کند، چرک در بدنش نمی‌ماند نماز‌های پنج گانه هم انسان را از گناهان پاک می‌کند.

اهمیت نماز

در قرآن مجید که مجموعه راهنمایی‌ها و دستور العمل‌های زندگی سعادتمندانه بشریت آمده است، در مورد خمس ۱ آیه، در رابطه با روزه ۱۳ آیه، در رابطه با حج ۱۸ آیه، درباره زکات ۲۳ آیه آمده است، ولی در مورد نماز بیش از ۱۲۲ آیه، نازل شده که طی آن اهمیت، احکام و مسایل مهم نماز مطرح گردیده است.

اهمیت نماز در کلام ائمه علیه السلام:

۱ ـ نماز، نخستین پرسش:حضرت محمدصلی الله علیه و آلهمی فرماید: «ستون دین، نماز است و از بین اعمال انسان در رستاخیز، نماز اولین شدنی است که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد چنانچه صحیح بود، سایر اعمال نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و اگر نه باقی اعمال هم مردود خواهد بود».

۲ ـ نماز، جامعترین عبادت ها:امام جعفر صادق علیه السلام می‌فرماید:هیچ عملی معادل نماز نیست، زیرا نماز جامع ترین، معتبرترین و بالاترین عبادت و خدمت است.

۳ ـ نماز، ریشه دین: رسول خداصلی الله علیه و آله می‌فرماید: دین اسلام مانند درختی است که ایمان تنه آن و نماز ریشه‌های آن است.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نماز ، فروع دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.