سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مطالبات بانوان در نخستین نشست هم‌اندیشی بانوان خبرنگار

بررسی مطالبات بانوان در نخستین نشست هم‌اندیشی بانوان خبرنگاربا حضور مدیر کل دفتر بانوان استانداری خراسان رضوی صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه علمداری رئیس مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی در این مراسم، گفت: مجمع مشورتی زنان یک ایده و طرح بود که از خراسان رضوی شروع شد و به جهت موفقیت‌هایی که کسب کرد در سراسر کشور ایجاد و توسعه داده شد.

او افزود: حدود هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان رسته‌های مختلف شغلی و اجتماعی وارد این مجمع شده‌اند و در گروه‌های ۲۵ گانه، هسته‌های اصلی و کمیسیون‌های جانبی آن‌ها تشکیل شده است.

رئیس مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی ادامه داد: این مجمع طی سه سال قبل، مشورت‌هایی برای مدیریت‌ها و اتفاق‌هایی که در استان برای زنان می‌افتد، رسانده است و گاهی در قالب طرح‌هایی که فرآیند‌های خود را برای تصویب طرح‌ها طی کرده، خدمت‌رسانی کرده است.

علمداری بیان کرد: طرح شورای حکمیت که منجر به کاهش نرخ طلاق در  رشتخوار شد و طی آن، دادگستری تقدیرنامه‌ای برای ما فرستاد و رسماً کاهش ۱۰ درصدی نرخ طلاق را اعلام کرد و طرح موج اشتغال، بازارچه‌های کارآفرینی و رصد کردن مشکلاتی که در بازارچه‌ها وجود دارد از جمله طرح‌های مهم و موفق ما بوده است.

بیشتر بخوانید: حمایت صد در صدی از طرح و برنامه های مجمع بانوان

او  یکی از طرح‌های مهم در حوزه خانواده این مجمع را طرح مادر آینده معرفی کرد و تصریح کرد: این طرح، مشکلات موجود در حوزه بین نسلی و گفتمان خانواده را رصد کرده و به بهتر کردن رابطه‌ها کمک می‌کند.

رئیس مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از طرح‌ها که اخیراً در دست کار است و شاید انقلابی در حوزه زنان ایجاد می‌کند، طرحی در رابطه با ترمیم حقوق خانواده است. مشکلات زیادی به دلیل تغییر سبک زندگی در نتیجه فرهنگ‌هایی که به کشور ما وارد شده، در خانواده‌های ما ایجاد شده است و این طرح می‌تواند احیا کننده حقوق باشد تا ظلمی مضاعف به زنان وارد نشود.

علمداری در ارتباط با طرح نقشه فرهنگی بیان کرد: این طرح، اساس و بستر تصمیم‌سازی بهتر برای مناطق مختلف استان به دلیل وجود خرده فرهنگ‌ها در مناطق مختلف است که اگر این شاخص‌های اصلی شناسایی شود، دیگر نسخه واحدی نخواهیم پیچید.
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.