سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ هزار تن کالا، بندر امام را برای رسیدن به ۲۰ نقطه کشور ترک کردند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بارگیری ۵۰۰ هزار تن انواع کالا از مجتمع بندری امام خمینی (ره) برای ارسال به ۲۰ نقطه کشور صورت گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: بارگیری و ارسال ۵۰۰ هزار تن انواع کالا از مجتمع بندری امام خمینی (ره) به ۲۰ نقطه کشور انجام شد.

او افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی به منظور کاهش بهای تمام شده کالا و کاهش بار ترافیک جاده‌ای را از اهم مزیت‌های حمل و نقل ریلی برشمرد.

دریس اظهار داشت: با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب زمینه‌های لازم برای رشد روز افزون سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی (ره) فراهم شده است، ضمن اینکه سیلو‌های نگهداری کالای اساسی در شهر‌های غرب و شمال کشور، کارخانجات صنایع بزرگ ذوب آهن اصفهان، آلومنیوم اراک، فولاد خوزستان، روغن کشی بهشهر و چوب MDF مشهد از جمله این مقاصد عمده محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به روند مستمر ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی در ۲ ماهه امسال، بیان کرد: با توجه به ظرفیت ریلی موجود در این مجتمع بزرگ بندری ضمن فعال‌سازی توان ریلی موجود در آن با همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، ۳۵۹ هزار و ۶۸۳ تن کالای اساسی در پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شد که رشدی ۱۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در فرآیند بارگیری ۶ هزار و ۵۲۹ دستگاه واگن با افزایش ۱۱۵ درصدی این حجم از محمولات به مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور ارسال شده، ادامه داد: همچنین افزایش باسکول‌های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه و افزایش ایستگاه‌های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ ایستگاه و با فعالیت ۲۴ ساعته عملیات بارگیری واگن‌ها از اهم اقدامات مؤثر برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی محسوب می‌شوند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی از مهم‌ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی است که طی سال گذشته توانسته ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری تعداد ۵۳ هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال کند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.