سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرکشت نخود رفت

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت نخود رفته است که بیش از ۱۱۰ هزار تن نخود از آن برداشت خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : از این میزان زمین ۱۴۰ هزار هکتار زیرکشت نخود بهاره و ۴۰ هزار هکتار زیرکشت نخود پاییزه رفته است.

او گفت : کار برداشت نخود از مزارع مناطق گرمسیر از هفته‌های گذشته آغاز شده است و به نظر می‌رسد در مناطق سردسیر تا پایان خرداد ماه ادامه داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: براساس آمار‌ها بیشترین سطح زیرکشت نخود در استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

حاتمی نخود را از محصولات پرسود برشمرد و گفت: بیشترین نخود موردنیاز کشور در کرمانشاه کاشته و برداشت می‌شود از این رو می‌توانیم این استان را قطب تولید نخود بدانیم.

او با بیان اینکه ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه دیم است، گفت: به منظور استفاده بهتر از زمین‌های دیم توسعه کشت پاییزه نخود در استان در دستور کار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه توسعه کشت نخود پاییزه را از عوامل تحول در اراضی دیم دانست و افزود: از نظر اقتصادی کشت نخود بهاره به طور متوسط در هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم تولید دارد، اما در کشت نخود پاییزه تا یک و نیم تن محصول می‌توان برداشت کرد.

حاتمی با بیان اینکه این کشت کمکی به اقتصاد کشاورزان است، گفت: توسعه کشت نخود پاییزه در اراضی دیم استان یکی از اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.