سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت اضطراری قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد پایان یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مرمت اضطراری برج‌ها و دندانه‌های قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مرمت اضطراری برج‌ها و دندانه‌های قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد به پایان رسید.

سید امین قاسمی با اشاره به اتمام مرمت اضطراری قلعه تاریخی فلک الافلاک بیان کرد: متاسفانه بر اثر زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد دچار آسیب شد که با حمایت‌های استاندار کار مرمت اضطراری این بنای ارزشمند و تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

او  با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان بصورت نقدی و امانی برای مرمت اضطراری قلعه اختصاص یافت، افزود: در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بنا‌های تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار مرمت و بازسازی ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: کار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله در این بنا اردیبهشت ماه اتمام یافته و تنها بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه مرمت شده، اعمال خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در برابر کشش و خمش مقاومت زیادی نشان می‌دهد کار مرمت قلعه را انجام داد، بیان کرد: در این عملیات برج‌های شماره ۷و۸ و ترک‌های داخل برج‌ها و طاق‌های داخل موزه مرمت و ۳۳ دندانه مربوط به کنگره‌های برج‌های قلعه که دچار آسیب شده بود، بطور کامل مرمت و بازسازی شد.

فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.