سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن در بیانیه غربی‌ها درباره محکومیت چین مشارکت نخواهد کرد

دولت ژاپن حمایت از موضع واشنگتن علیه چین را رد و تاکید کرد در انتقاد از پکن درباره اعمال قانون جدید در هنگ‌کنگ، به آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها نخواهد پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن، امروز دوشنبه گفت این کشور جزو اولین کشور‌هایی بود که نگرانی خود را در مورد وضع قانون جدید امنیتی چین در مورد هنگ کنگ ابراز کرد و مواضع آن مورد ستایش سایر اعضای گروه هفت قرار گرفت. اما این کشور در بیانیه محکومیت چین مشارکت نخواهد کرد.

سوگا در یک کنفرانس خبری اظهار کرد توکیو علاوه بر صدور بیانیه در ۲۸ ماه مه --روزی که پارلمان چین قانون را تصویب کرد-- نگرانی خود را درباره تبعات این قانون اعلام و همچنین نظرات خود را مستقیماً به مقامات چینی ابراز کرد.

وی گفت: «ما نظرات خود را از این طریق به طور مستقیم و بی درنگ به سطح جهانی اعلام و آن را برای جامعه بین المللی کاملاً روشن کرده ایم.»

گفته می‌شود آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشور‌ها نیز از واکنش توکیو در قبال قانون امنیتی چین در مورد هنگ کنگ حمایت کرده اند. این در حالی است که دولت ژاپن حمایت از موضع آمریکا علیه چین را در مسئله هنگ کنگ رد و تاکید کرد در انتقاد از چین درباره اعمال قانون جدید در هنگ کنگ، به آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها نخواهد پیوست. تصمیم توکیو برای مشارکت نکردن در بیانیه محکومیت چین، با نارضایتی واشنگتن روبرو شد.

با تشدید تنش‌های میان چین و آمریکا بر سر مسئله هنگ کنگ، ژاپن در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد. این در حالی است توکیو خود را برای سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به ژاپن آماده می‌کند. او قرار بود در اوایل ماه آوریل به ژاپن سفر کند، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌های کشور‌ها، این بازدید به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.