سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی روستایی در نهاوند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: بیش از ۳ هزار واحد مسکونی روستایی از محل اعتبارات ستاد بازسازی و طرح ویژه نوسازی در این شهرستان ساخته می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا نثاری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: امسال یک هزار واحد مسکن روستایی در قالب طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی و دو هزار و ششصد و پنجاه واحد  در قالب ستاد بازسازی این شهرستان که ناشی از خسارت بارندگی شدید پارسال بوده در روستا‌ها و ۴ شهر این شهرستان ساخته می شود.

او افزود: همه این متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده و با تعامل و مشارکت خوب بانک‌ها تاکنون ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

نثاری افزود: عملیات اجرایی سه هزار واحد شروع شده و تاکنون  ساخت بیش از هزار و ۴۰۰ واحد به پایان رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های طرح ویژه مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی و برای ساخت واحد‌های احداثی و  بازسازی روستایی علاوه بر مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، ۱۶ میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود.

نثاری بیان کرد:در شهر‌های نهاوند، فیروزان، گیان و برزول نیز مبلغ تسهیلات ۵۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض نیز ۲۴ میلیون تومان پرداخت شده و  ساخت  واحد ها درحال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد عنوان کرد و بیان داشت: این تسهیلات ۳۶ ماه دوران مشارکت ساخت داشته و بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله با احتساب دوران مشارکت  و ضمانت این تسهیلات در بانک‌های عامل به صورت سفته زنجیره‌ای است.

نثاری اضافه کرد: پارسال در بخش نوسازی مسکن شهری و روستایی رونق بسیار خوب و بی سابقه‌ای ایجاد شده است به گونه‌ای که گردش مالی این ساخت و ساز‌ها با احتساب آورده متقاضیان در سطح شهرستان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه تمام مصالح و لوازم مورد نیاز ساخت و ساز‌ها در شهرستان تامین شده افزود: وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر بومی به این موضوع کمک کرده  و تامین مصالح، شن و ماسه با قیمت مناسب در شهرستان باعث رونق ساخت و ساز و ایجاد اشتغال و امید در بین مردم شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: ۲۱۰۰ فقره تسهیلات تعمیری و ۱۳۵۰ فقره تسهیلات معیشتی لوازم نیز در شهرستان پرداخت شده است و بیش از ۳۲۸ میلیاردتومان اعتبار تخصیصی به این ساخت و ساز‌ها تعلق گرفته، که از این مبلغ ۶۱ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض بوده است.

نثاری افزود: به هر واحد احداثی بازسازی ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی مقام معظم رهبری معادل هشت تن تحویل و درحال انجام می‌باشد، هزینه صدور پروانه و طراحی نقشه و نظارت واحد‌های احداثی بارسازی در روستا‌ها رایگان بوده و در چهار شهر تا سقف ۶۰ متر مربع رایگان است.

همچنین از محل اعتبارات ملی بارندگی پارسال در نهاوند ۹ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص کامل برای بهسازی مسیل‌ها و دیواره رودخانه‌های ۱۴ روستا اختصاص داده شده که خوشبختانه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.