سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌ها کودکان را با رعایت کامل نکات بهداشتی به مهد بفرستند

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بنا به درخواست خانواده‌ها و با تایید مرکز بهداشت ۲۳ مهدکودک در استان یزد بازگشایی شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  علی محمد عطا بخش مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بنا به تصمیم ستاد کرونای استان و با توجه به درخواست خانواده‌های شاغل که امکان نگهداری کودکان خود در منزل بواسطه تعطیلی مهد‌های کودک در ایام کرونا نداشتند، بازگشایی شده اند.

او افزود : این مهد‌ها با توجه به منطقه محل سکونت خانواده‌های متقاضی، تاییدیه مرکز بهداشت استان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا باز شده اند.

عطابخش با اشاره به ثبت نام اینترنتی ۳۲۳ خانواده متقاضی مهدکودک در فراخوان، ادامه داد: ۱۸ مهد کودک در شهر یزد و در شهرستان‌های میبد، ارکان، تفت، بافق و مهریز نیز هر کدام یک مهد به مرکز بهداشت استان و شهرستان جهت بررسی مکان مهد و اعمال دستورالعمل های بهداشتی اعلام شد و با تایید مرکز بهداشت این مهد‌ها آغاز به کار کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر لیست خانواده‌های متقاضی مهدکودک در اختیار کانون همیاری مهد‌های کودک استان قرار گرفته است و این کانون با خانواده‌های متقاضی برای پذیرش کودک در مهد تماس می‌گیرد.

او درباره شرایط پذیرش کودکان در این مهد‌ها، گفت: والدینی که هر دو شاغل بوده و به هیچ وجه امکان نگهداری از فرزند زیر ۶ سال خود را در منزل ندارند در صورت ثبت نام در سامانه بهزیستی در مهد‌های کودک بازشده پذیرش می‌شوند.

عطابخش تأکید کرد: دستورالعمل بهداشتی همراه با آموزش نیرو‌های مهد‌ها در خصوص رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تدوین و اجرا می‌شود و کارشناسان مرکز بهداشت و بهزیستی بر رعایت استاندارد‌های نگهداری کودک در مهد‌ها نظارت دارند.

او افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا ۳۲۰ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در استان یزد تعطیل شدند. این مهد‌ها به ۱۲ هزار کودک خدمات ارائه می‌کردند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
برای کودک 2 ساله خود ماسک و الکل خریدم و انشالله از 24 به مهد میفرستیم.
انشالله که ماسک همواره به صورت بزند و دست هاشو به هر جازد به الکل ضد عفونی کند. بهش گفتیم با دوستانش هم فاصله 2 متری را رعایت کند!