سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری «رادیو فتح» مطرح کرد؛

تلاشمان آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس است/ دغدغه‌های یک دهه هفتادی

محمد حسین سروقدی درباره ویژگی های برنامه «رادیو فتح» و دغدغه هایش در این برنامه صحبت کرد.

محمد حسین سروقدی مجری برنامه تلویزیونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص اجرای  برنامه «رادیو فتح» گفت: همیشه خلاء یک برنامه متفاوت، جذاب و جریان ساز در حوزه دفاع مقدس به ویژه در مدیوم تلویزیون برای من به شدت آزاردهنده بود.

وی در ادامه افزود: اوایل ماه مبارک رمضان با تصمیم بنیاد فرهنگی «روایت فتح» ساخت ویژه برنامه‌ای متفاوت به منظور گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در دستور کار قرار گرفت. دوستان اصرار داشتند که مجری برنامه جوانی با تیپ، چهره و ادبیات امروزی باشد و با مجری‌های تپیکال اینگونه برنامه‌ها فرق داشته باشد. به این ترتیب پس از مشورت با جناب عراقی؛ تهیه کننده رادیو فتح، لطف کردند و از من برای اجرای این برنامه دعوت کردند. من از همان ابتدا در اتاق فکر برنامه حضور داشتم و در انتخاب مهمان‌ها و نگارش متن به دوستان کمک کردم.

این مجری تلویزیون در خصوص رویکرد متفاوت ساخت یک برنامه متفاوت در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری جنگ امروز، جنگ رسانه هاست. جذب مخاطب و جریان سازی در این جنگ، به شدت سخت و پیچیده است. ما برای همراه کردن مردم که یقیناً سرمایه‌ اصلی تلویزیون هستند، جدا از طراحی دکور زیبا و آیتم‌های خلاقانه، تصمیم گرفتیم در برنامه از چهره‌هایی دعوت کنیم که مردم دوستشان دارند و با طرح سوالات جذاب و پرداختی متفاوت به مقوله جنگ، روایتی بدیع را از زندگی آن‌ها در دوران دفاع مقدس به تصویر بکشیم.

سروقدی در ادامه افزود: بسیاری از روایاتی که در رادیو فتح گفته شد برای اولین بار از تلویزیون پخش می شد. به عنوان مثال مهران رجبی برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی از حضورش در جنگ به عنوان یک غواص خبر داد که بخش‌های مختلف این گفت وگو در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده دست به دست شد.

وی در خصوص استقبال مردم از «رادیو فتح» گفت: به لطف خدا و با عنایت ویژه شهدای گرانقدر، این رویکرد جدید رادیو فتحی‌ها و تراوش این اتمسفر در جهان، یک برنامه‌ دفاع مقدسی را با واکنش بسیار خوب مردم مواجه کرد که به نظرم این استقبال پر از مهر، بیانگر آن است که تا حدی توانستیم به آرمان‌هایی که داشتیم نزدیک شویم. امیدوارم در ادامه با تلاش بیشتر و رفع نقاط ضعف، برنامه‌ای اثرگذار و معتبر، پیشکش نگاه مردم عزیز ایران کنیم.

مجری «رادیو فتح» در خصوص چالش اجرای برنامه دفاع مقدسی در تلویزیون گفت: اجرای این برنامه برایم بسیار جذاب و مغتنم بود. پیش از شروع برنامه از مهمانان اجازه می‌گرفتم که به عنوان یک دهه هفتادی با آن‌ها راحت و صمیمی باشم و گفت و گویی خودمانی داشته باشیم و همگی آن‌ها نه تنها موافق بودند که بسیار استقبال کردند. اختلاف نسل من به عنوان مجری با مهمانان، برنامه را جذاب‌تر کرد. من در این برنامه با پرهیز از پرسیدن سوالات روتین و تکراری، در مورد دغدغه‌های نسل جدید درباره دفاع مقدس صحبت می‌کردم و اکثر سوالاتم با این محوریت بود.

وی به بازخورد مخاطبان به خصوص در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: استقبال از برنامه بالاتر از حد انتظارمان بود. میهمانان و دکور برنامه هم برای مخاطبان جذاب بوده است. ما مثل بقیه برنامه‌های دفاع مقدس از تانک و بی‌سیم و ... در دکور استفاده نکردیم. دکور برنامه‌ما امروزی و جذاب است و روی زیبایی بصری تاکید داشتیم. همچنین نوع گفت و گو‌ها برای مردم دلنشین بوده است و بازخورد بسیار خوبی از مردم دریافت کردیم.

مجری «رادیو فتح» در خصوص ادامه برنامه اظهار داشت: در طرح اولیه قرار بر این بود که «رادیو فتح» در شصت قسمت تولید شود. اما با توجه به وسواس‌هایی که داشتیم قرار شد در ابتدا ویژه برنامه‌ای پنج قسمتی برای عید فطر تولید شود. با توجه به استقبال خوب مخاطبان احتمال ادامه پیدا کردن برنامه زیاد است.

سروقدی در پایان گفت: جنگ اجتماعی‌ترین مقوله‌ای است که مردم با آن در ارتباط بوده‌اند. هشت سال دفاع مقدس با حدود ۲۰۰ هزار شهید، موضوعی اثرگذار در تاریخ معاصر کشور ماست و همه مردم به نوعی با آن در ارتباط بوده یا هستند و هر کسی از زاویه دید و نگاه خودش کلی حرف در مورد آن دارد. به نظرم نوع پرداخت مهم است و اینکه بتوانیم برنامه را طوری ادامه دهیم که تماشای آن برای مردم جذاب باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سماء
۱۴:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
رادیو فتح عالی بود و انشاالله پر قدرت ادامه بدین
الناز
۱۴:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم مدیران تلویزیون با حمایت از این چهره های خوب و با استعداد، مجری های جدید و آینده دار به مردم و سازمان صداوسیما تحویل بده
امیرعلی
۱۴:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من ایشون رو از برنامه ماه عسل دنبال میکنم. بعدا در حالا خورشید آقای رشیدپور هم بودن. خیلی مستعد و با پشتکار هستن. رادیو فتح هم انصافا برنامه خوبی بود
فرهاد
۱۷:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
هم اجرای ایشون متفاوت و عالی بود و هم برنامه رادیو فتح... امیدوارم ادامه ش هم ساخته یشه