سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضل کم آبی، گریبان گیر روستا‌های ششتمد

مردم روستا‌های بخش ششتمد سبزوار با مشکلات کم‌آبی مواجه شده‌اند و خواستار رسیدگی مسئولان مربوط به این معضل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مردم روستا‌های بخش ششتمد سبزوار با افزایش دمای هوا با مشکلات کم‌آبی مواجه شده‌اند و خواستار رسیدگی مسئولان مربوط به این معضل هستند؛ در روز‌های اخیر تصاویر و فیلم‌هایی از مشکلات کم‌آبی یا بی‌آبی در برخی از روستا‌های بخش ششتمد منتشر شد.
 
یکی از اهالی روستای ثقیه واقع در بخش ششتمد، می گوید: متاسفانه هرسال با گرم‌ تر شدن هوا با مشکل کم‌ آبی یا در بعضی از روز‌ها با بی‌آبی مواجه می‌شویم.
 
او می افزاید: چندین بار در روز‌های اخیر با مسئولان مربوط تماس گرفته‌ایم، اما تاکنون هیچ مسئولی به مشکل ما رسیدگی نکرده است و با توجه به نزدیکی فصل تابستان، از مسئولان درخواست داریم که هرچه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی کنند.
 
این عضو از اهالی روستای ثقیه ادامه می دهد: آبرسانی با تانکر در روستا‌ها به هیچ عنوان در شأن مردم نیست چراکه حداقل خواسته و امکانات مورد نیاز، بهره‌مندی از آب شرب و بهداشتی است که متاسفانه در برخی از ایام سال و به‌خصوص فصل گرما با این مشکل مواجه می‌شویم.

 


منابع و مخازن آب روستا‌های ششتمد سنتی است


محمد کلاته بخشدار ششتمد درباره بحران کم‌آبی در روستا‌های ششتمد، می گوید: روستا‌های بجدن، ابراهیم‌آباد، ثقیه و چشمه آوش ششتمد در روز‌های اخیر و همزمان با گرمای شدید هوا دچار کم‌آبی شده‌اند.
 
او می افزاید: این روستا‌ها در انتهای مجتمع آبرسانی ظفر قرار دارند که علاوه بر مسافت طولانی شبکه انتقال آب، منابع و مخازن آب این روستا‌ها سنتی است.
 
بخشدار ششتمد ادامه می دهد: رفع کمبود آب این روستا‌ها نیازمند احداث منبع و مخازن آبی جدید است که در ساعات پایانی شب فرایند آب‌گیری و ذخیره‌سازی آب انجام و در طول روز استفاده شود.
 
کلاته با بیان این‌که مشکل کم‌آبی روز‌های قبل این روستا‌ها از طریق تانکر سیار به‌طور موقت برطرف شده است، بیان می کند: در ابتدای هفته آینده در نشستی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب، چالش کم‌آبی این روستا‌ها بررسی و برای رفع آن اقدام می‌شود.
 
او تصریح می کند: روستاییان در فصل گرما علاوه بر مدیریت صحیح منابع آبی و صرفه‌جویی، از استفاده از آب شرب در مصارف دامداری و کشاورزی تا حدامکان خودداری کنند.
 
 

ارسال تانکری آب به روستای ثقیه 

 
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سبزوار نیز اعلام کرد که تامین آب روستای ثقیه از مجتمع ابراهیم‌آباد بوده است لیکن به دلیل افزایش مصرف آب ناشی از افزایش دمای هوا در بخش‌هایی از روستا، کمبود آب گزارش شد که با ارسال تانکر آب مشکل حل شد.
 
این شرکت از تمامی مشترکان در شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش تقاضا دارد درخصوص صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب در این روز‌های گرم اقدام کنند تا همگان از آب، این امانت الهی، بهره‌مند باشند.


انجام اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مسئله کم‌آبی در روستا‌های سبزوار

 

احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز درباره مشکلات آب شرب در روستا‌های این شهرستان می گوید: یکی از نیاز‌های مهم مردم آب است و اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای حل مسئله کم‌آبی روستا‌ها و شهر‌های شهرستان انجام گرفته و در روز‌های آینده عملیاتی خواهد شد.
 
او با بیان این‌که افزایش دما باعث افزایش مصرف آب شهروندان شده است، می افزاید: با وجود آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم، لازم است تا شهروندان در مدیریت و استفاده بهینه از آب نهایت همکاری را داشته باشند تا با مشکل کمبود آب روبه‌رو نشویم.
 
فرماندار سبزوار از مردم این شهرستان درخواست کرد که در کنار رعایت اصول بهداشتی، با پرهیز از مصرف بی‌رویه و مصارف غیر ضروری خدمت‌گزاران خود را در ارائه خدمات شایسته یاری کنند تا امسال را بدون بحران آب سپری کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.