سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین مبتلایان کرونا بدون علامت هستند

بیشترین مبتلایان کرونا در دشتستان بدون علامت هستند که با بیماریابی فعال مراقبان سلامت شناسایی‌شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با راه‌اندازی سه مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در این شهرستان تعداد مبتلایان بیشتری شناسایی‌شده‌اند که تا پایان قرنطینه خانگی تحت پیگیری و مراقبت مستمر قرار می‌گیرند.

ماریا خویش دوست افزود: تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند که برای بیش از هزار و پنجاه نفر از آن‌ها آزمایش کرونا انجام گرفته و همگی آن‌ها به‌صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین ادامه داد: در مجموع از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ نمونه آزمایش کرونا در بیمارستان و مراکز سرپایی انجام‌گرفته که تاکنون از این تعداد ۳۵۲ نفر مثبت گزارش‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: از ۳۵۲ مبتلا به کرونا در شهرستان دشتستان، ۹۸ نفر بهبودی قطعی یافته‌اند و ۲۴۶ نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که مراقبان سلامت روزانه به‌صورت حضوری و تلفنی  آن‌ها را پایش می‌کنند و کارشناسان تغذیه و روان نیز مشاوره‌های تغذیه‌ای و روانی را به‌صورت تلفنی به بیماران ارائه می‌کنند.

خویش دوست بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان دشتستان، ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ به افراد زیر پوشش خود خدمات ارائه می‌کنند.

او گفت: مادران باردار، و بیماران زمینه‌ای و خاص به‌صورت مستمر از سوی مراقبان سلامت با شماره ۴۰۳۰ غربالگری می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان  افزود: افرادی نیز که دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی ازجمله سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند و یا با افراد مثبت تماس داشته‌اند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و معاینه به دست پزشک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

خویش دوست تاکید کرد: مردم با رعایت نکات بهداشت فردی ازجمله شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، پوشیدن ماسک، لغو مسافرت‌های غیرضروری، حضور نیافتن در اجتماعات شلوغ، رعایت فاصله اشخاص با یکدیگر به ویژه بیماران دارای علائم حاد تنفسی، پوشش مناسب دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، خودداری از دست دادن و روبوسی‌ و...، می‌توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های نفسی ازجمله کووید۱۹ پیشگیری کنند.

شهرستان دشتستان رتبه دوم مبتلایان به کرونا را در استان بوشهر دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.