سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حناچی مطرح کرد؛

تفاهم با ارتش برای بازگشایی پادگان جی و پادگان تسلیحات به زودی

شهردار تهران گفت: امیدواریم شهرداری با ارتش برای باز شدن پادگان جی و پادگان تسلیحات در منطقه ۱۳ به توافق برسد و به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت محقق خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بوستان ارتش در محدوده پاسداران با اشاره به ایام نیمه خرداد و یادآوری شهدای انقلاب به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شهر تهران در طول تاریخ دارای سه مشخصه بوده، اول ارتفاعات البرز که سالانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب از کوهپایه‌های آن به سمت شهر تهران جاری می‌شود.

شهردار تهران دومین مشخصه را چنارستان‌های وسیع در تهران دانست که به عنوان شناسنامه این شهر قلمداد می‌شوند و افزود: مشخصه تاریخی سوم شهر تهران باغ‌های اطراف آن است که پادگان ۰۶ هم یکی از آنهاست که از دوره قاجار به یادگار مانده و در آن زمان با عنوان سلطنت آباد معروف بود.

وی ادامه داد: این پادگان در دوره پهلوی اول شکل پیدا کرد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برگ‌های شناسنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت وسعت و ارزش قلمداد می‌شود.

حناچی با اشاره به اینکه این پروژه در حوزه منافع مردم به شکلی مناسب طراحی شده است، تصریح کرد: پادگان ۰۶ سخت‌ترین پروژه در زمینه بازطراحی و خروج پادگان‌ها از شهر بود که به نتیجه رسید و این نشان داد می‌توان در مورد مابقی فضا‌های این چنینی به نتیجه رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه ما تجربه خروج پادگان‌های دیگر از شهر تهران را داشته‌ایم و ان‌شاء‌الله این مسیر را تعقیب خواهیم کرد، تصریح کرد: برای ۷۰ درصد این محدوده ساختمان‌های قدیمی مرمت خواهند شد و احداث جدیدی نخواهیم داشت؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با ایجاد خلاقیت این محدوده را همانند تپه‌های عباس آباد به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ما نگاه را عوض می‌کنیم و در اینجا بارگذاری‌های سنگین نخواهیم داشت و زمینه را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که نفع آن برای شهروندان باشد. از یک میلیون و ۶۳۰ هزار متر مربع بارگذاری در این محل با توافقی که انجام شد عدد بارگذاری به ۶۳۰ هزار متر مربع کاهش پیدا کرد، همچنین در این محدوده اتصال ایستگاه مترو در طرف مجاور یعنی ایستگاه صیاد شیرازی را خواهیم داشت که به این ترتیب عدالت اجتماعی برای دسترسی همگانی در سطح شهر فراهم می‌شود.

حناچی گفت: امیدواریم شهرداری با ارتش برای باز شدن پادگان جی و پادگان تسلیحات در منطقه سیزده به توافق برسد و به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت محقق خواهیم کرد.

همزمان با هفته دفاع مقدس بوستان پادگان ۰۶ افتتاح می‌شود

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بوستان ارتش و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس توافق با ارتش ۱۵ هکتار از این مجموعه در اختیار ارتش و مابقی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد که کل مساحت آن ۴۹ هکتار است.

شهردار تهران با بیان اینکه در بخش ۷۰ درصدی که در اختیار شهرداری قرار دارد شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا شهروندان بتوانند با مراجعه به این بوستان از خدمات آن استفاده کنند، تصریح کرد: ما بنا داریم تا بنا‌های تاریخی موجود در این مجموعه را بازسازی و مرمت کنیم و ان‌شاءالله همزمان با هفته دفاع مقدس این بوستان را در اختیار عموم قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کلیات سطح اشغال این مجموعه در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسیده است، گفت: ساخت یک هتل پنج ستاره و بخش‌های اداری و تجاری در دستور کار قرار دارد.

حناچی در خصوص اجرای مجدد طرح ترافیک از امروز (شنبه، ۱۷ خرداد) در شهر تهران گفت: بر اساس آنچه از پیش بررسی کرده بودیم و تطبیق آمارها، به طور قطع ترافیک در مناطق مرکزی شهر تهران باید کاهش ۴۰ درصدی یافته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.