سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کاربران فضای مجازی به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور

کاربران فضای مجازی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کرونا ویروسی است که در ماه‌های پایانی سال گذشته در شهر ووهان چین رواج یافت و تعداد زیادی از افراد این شهر را مبتلا کرده و به کام مرگ کشاند. پس از چین این ویروس در کشور‌های دیگر دنیا شیوع پیدا کرد به طوری که تعداد بسیار زیادی از کشور‌های دنیا را درگیر خود کرد.

این ویروس با علائمی مانند تب، سرفه، عطسه، گلودرد و سردرد آغاز شده و ریه‌های افراد را درگیر می‌کند و درصورت ضعف سیستم امنیتی و ناتوانی بدن فرد برای مقابله با آن، بر اثر شدت عوارض اختلالات تنفسی باعث مرگ مبتلایان می‌شود.


بیشتر بخوانید: اجباری کردن ماسک در سالن سینما از همه جا آسان‌تر است


پس از شیوع این ویروس در ایران، کشور در قرنطینه فرو رفته و دستور تعطیلی اکثریت قریب به اتفاق مشاغل از سوی مسئولان کشوری صادر شد.

تداوم شرایط قرنطینه در ایران مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور و مردم به وجود آورده و پس از اینکه روند ابتلا به این ویروس در بین افراد روند نزولی پیدا کرد، مشاغل زیادی که پیش از این تعطیل شده بودند بازگشایی شدند.

همین بازگشت مردم به جامعه، بازگشایی مشاغل غیرضروری و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد که روند شیوع ویروس کرونا در کشور دوباره روند صعودی پیدا کرده و آمار مبتلایان به این ویروس از روز‌های پیک آن در فروردین و اردیبهشت ماه نیز فراتر رود.

کاربران فضای مجازی نسبت به این افزایش آمار واکنش نشان داده و درباره اقداماتی مانند راه‌اندازی مجدد طرح ترافیک در شهر تهران و تجمع مردم در متروها، معترض شدند.

آن‌ها اعتراضاتی را نیز درباره برگزاری حضوری امتحانات نهایی مدارس مطرح کرده و از دیگران برای رعایت نکردن دستورالعمل‌های صحیح بهداشتی گلایه کردند.

در ادامه تعدادی از واکنش‌های کابران به افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
داود
۱۳:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام
ماسک رایگان دراختیار همه قراردهید.
چاره ای نیست .
بودجه اش را از طریق کمکهای مردمی وخیرات ونذورات ومالیات از سرمایه داران و...تامین کنید.
به فکر سالمندان وبیماران زمینه ای باشید.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
واکسن کی میاد