سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۷۸ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل/ بازگشت به تولید ۲۸ هزار متر مربع از زمین‌های عباس آباد

۷۸ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل شناسایی شد و  ۲۸ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی عباس آباد نیز به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: برای حفظ امنیت غذایی و بستر تولید، فروردین و اردیبهشت امسال از سوی اکیپ گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۱ شهرستان آمل، ۷۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل شناسایی شد.

او با بیان اینکه از این تعداد، ۱۷ مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و ۵ مورد در اراضی باغی بود، افزود: ۱۰ مورد احداث بنا به مساحت هزار و ۲۸۰ مترمربع و ۲۲ مورد دیوارکشی به طول ۱۲ هزار و ۹۲۰ متر شناسایی شد.


بیشتر بخوانید: نفسی تازه برای زمین‌های منابع طبیعی کلاردشت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: همه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

تخریب ۳۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در عباس آباد

علی ابوالحسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد گفت: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، حفظ بستر تولید و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۳۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای دانیال شهرستان عباس آباد تخریب شد.

او افزود: این تعییر کاربری‌های غیر مجاز به صورت تفکیک و دیوار کشی غیر مجاز بود که با حضور دادستان، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی این شهرستان قلع و قمع و ۲۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

۶ هکتار از اراضی کشاورزی نور به چرخه تولید برگشت

حبیب‌الله رنجبر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، ۱۱ فقره بنای نیمه کاره و تمام کار و ۲۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش چمستان شهرستان نور تخریب و قلع و قمع شد.

او افزود: با اجرای این عملیات ۶ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: همه افرادی که برای خرید ملک یا بنا در اراضی کشاورزی اقدام می‌کنند، قبل از انجام کار برای دریافت مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا شاهد تغییرکابری‌های غیرمجاز و تخریب بنا نباشیم.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.