سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری مجازی؛

سفری مجازی به نگین سبز بینالود

برای دیدن زیبایی ها همیشه نباید به دوردست ها سفر کرد، می توانیم جاذبه های طبیعی زیبا را در استان خودمان؛ خراسان رضوی، کشف کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهر جذاب و دیدنی دررود در بخش زبرخان نیشابور قرار دارد و به تازگی به شهرستان تبدیل شده است، این شهر زیبا با وجود حمامی از دوره صفویه و درخت چناری با قدمت حدود ۳۰۰ تا ۷۵۰ سال نشان از سابقه طولانی و سکونت در این منطقه زیبا دارد. نام اولیه این شهر سرسبز ده رود است و قرار گرفتن در محل تلاقی دو رود از دلایل وجه تسمیه دررود بیان شده است

 

آینده درخشان در انتظار دررود

سرسبزی، امکان توسعه بافت فیزیکی، جریان رودخانه پرآب آبشار، سدی کوچک بر روی رودخانه و فاصله کم حدود ۳۰ کیلومتر از شهر نیشابور (۵ کیلومتری شمال شهر قدمگاه) و نیز ایجاد سایت پرواز با کایت که مسابقات کشوری هم در آن برگزار می شود از مزیت‌های گردشگری دررود است.

علاوه بر این، امکان ارتباط با دره زیبای جاغرق و طرقبه مشهد در آن سوی ارتفاعات بینالود و ساخت بزرگراهی کوهستانی از مسیر مذکور در آینده، موقعیتی است که می‌توان این شهر را با عنوان یکی از قطب‌های کم نظیر گردشگری طبیعی در استان خراسان رضوی مطرح کند.

از دیگر مکان‌های تفریحی این شهر خوش آب و هوا میتوان به آبشار‌های زیبا، نرم پا (دره و رودخانه محصور بین کوه‌ها)، همت‌آباد، جاده ساحلی درود، امرون و دیگر مکان‌های سرسبز در حاشیه رودخانه این شهر که جذابیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و وجود آب فراوان در این ییلاقات، باغات و مزارع بسیار زیبا و جذابی را پدید آورده است.

 

حرفه و پیشه اهالی درود

حرفه پیشینه اهالی این شهر با صفا در قدیم ایام قالیبافی و کشاورزی بوده که به تدریج قالیبافی کمترشده است و هم اکنون اهالی این شهر به کشاورزی، دامداری و زنبور داری مشغول هستند، محصولات عمده این شهر سیب، انگور، آلو سیاه، گردو، بادام، آلبالو گیلاس، گندم، جو، زرشک و ریواس است.

انتهای پیام//ر.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.