سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش لوازم بهداشتی، بیشترین پرونده‌های تعزیرات حکومتی کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: بیشتر پرونده‌های تخلف در تعزیرات حکومتی استان کرمان از اسفند پارسال تاکنون با توجه به شرایط شیوع کرونا در بخش بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های تخلف در تعزیرات حکومتی استان کرمان از اسفند پارسال تاکنون، با توجه به شرایط شیوع کرونا در بخش بهداشتی است، گفت: بیشتر پرونده‌های تخلف در تعزیرات حکومتی استان کرمان در بخش بهداشتی و یا لوازم بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده است و قاچاق مواد نفتی و دام در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری اجناس، شامل قیمت‌های مصوب، متعارف و ارشادی است، افزود: قیمت‌های مصوب از سوی کارگروه تنظیم بازار مشخص می‌شود و به‌ صورت ابلاغ رسمی است و باید همه افراد اقتصادی اعم از تولیدکننده و عرضه‌کننده به آن عمل کرده و تخطی از آن، تخلف محسوب می‌شود.

میری بیان کرد: قیمت‌های عرفی هم بر اساس فاکتور خرید معتبر، درصد سود و هزینه حمل است و قیمت‌های ارشادی از سوی کارخانجات تولیدی بر اساس قیمت تمام‌شده محصول و حاشیه سود مشخص می‌شود و همه دارای ضوابط و مقررات هستند.

او تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه متولی رصد اجرای این ضوابط است و باید کارخانجات، شرکت‌های تولیدی و توزیعی را رصد کند و اگر تخطی صورت گرفته باشد، می‌تواند ورود کرده و گزارش را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به عملکرد دو ماهه شعب بدوی عادی، تخصصی، تجدیدنظر و اجرای احکام در امسال گفت: طی این مدت هزار و ۸۸۸ پرونده به شعب بدوی وارده داشتیم و با توجه به موجودی ۳۶۳ پرونده از پارسال شاهد مختومه شدن هزار و ۹۵۹ پرونده هستیم.

او تاکید کرد: در شعب بدوی ۲۹۲ پرونده مانده؛ اما مجموع عملکرد همکاران ما ۱۰۴ درصد است و محکومیت پرونده‌های رسیدگی شده در این شعب، تاکنون ۱۵۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۸۱۹ هزار ریال بوده است.

میری با بیان اینکه هزار و ۱۵۹ پرونده در اجرای احکام داشتیم و هزار و ۶۰۱ پرونده هم به این بخش وارد شده است، از رسیدگی به یک هزار و ۵۶۰ پرونده خبر داد.

 او تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ پرونده در اجرای احکام باقی مانده و عملکرد همکاران ما در این بخش ۹۷ درصد است و ارزش محکومیت ۱۵۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۸۱۹ هزار ریالی در اجرای احکام داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اظهار کرد: موجودی شعب تجدیدنظر هم ۱۰۹ پرونده بوده و ۷۸ پرونده هم وارد شده که به ۹۷ پرونده رسیدگی شده و ۹۰ پرونده هم مانده و عملکرد همکاران ما در این قسمت ۱۲۴ درصد است.

او گفت: هرچند با شرایط کرونا مواجه هستیم؛ اما وصولی ما نسبت به محکومیت در دو ماهه  امسال نسبت به مدت مشابه پارسال  ۳۴ درصد افزایش دارد.

میری بیان داشت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان کرمان هم با وجود اینکه کارکنان و روسای شعب با ظرفیت یک سوم و یاکمتر در محل کار حضور داشتند در بخش کالا و خدمات ۱۷ روز، قاچاق ۳۹ روز، بهداشت ۲۱ روز و متوسط رسیدگی به پرونده‌های تجدیدنظر ۶۳ روز است که به شکل جهادی در این بخش‌ها کارشده و قابل قدردانی است.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.