سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه جستجوها برای یافتن دو دریانورد مفقودی شناور بهبهان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از اعزام یک فروند شناور دیگر برای جستجو و امدادرسانی دو دریانورد مفقودی در آبهای عراق خبر داد.

نورالله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،  در خصوص آخرین وضعیت شناور ایرانی غرق شده در سواحل بندرام‌القصر عراق گفت: عملیات جستجو و نجات برای یافتن دو مفقودی این شناور همچنان ادامه دارد.

او افزود: در حال حاضر دو شناور ایرانی و عراقی در آب‌های کانال خور عبدالله بندر ام‌القصر عراق در حال جستجو هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: از روز گذشته به دنبال اعزام بالگرد به منطقه برای یافتن دو نفر از دریانوردان مفقود شده شناور بهبهان بودیم؛ اما به دلیل بدی آب و هوا، نه دیروز و نه امروز امکان اعزام بالگرد وجود ندارد.

اسعدی یادآور شد: عصر روز گذشته یک فروند شناور جستجو و نجات دیگر به عراق اعزام شد و در حال حاضر، دو فروند شناور ایرانی در حال گشت‌زنی برای یافتن سرنشینان شناور بهبهان هستند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر ، چهار تن از سرنشینان شناور بهبهان توانستند نجات پیدا کنند و همچنین پیکر یکی از متوفیان این سانحه همچنان در بندر ام‌القصر عراق است و احتمال بازگرداندن آنها از طریق مرز زمینی بیشتر از مرز آبی است؛ ضمن اینکه مقامات سیاسی و محلی دو کشور، در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال دریانوردان شناور بهبهان هستند.

اسعدی افزود: براساس استنادات موجود حمل بار در این شناور حامل سرامیک صادراتی به اندازه مجاز انجام گرفته بود.


بیشتر بخوانید:

«جمال مطرقی» تنها فوتی این حادثه بود و ۲ سرنشین دیگر به نام‌های «موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شدند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن همچنان ادامه دارد.

در این حادثه « عبدالشهید شویرد حمیداوی»، « عبدالزهرا حاکمی»، « محمد عثمانی» و « علی عامری پور» نجات یافتند.

گفتنی است ساعت سی دقیقه بامداد روز گذشته ۱۶ خرداد، یک فروند شناور ۵۰۰ تنی با نام بهبهان که حامل سرامیک صادراتی ایران به عراق بود، در نزدیکی بندر ام القصر به دلیل وزش شدید باد که سبب ریزش بار این شناور در یک سمت آن شده، دچار سانحه غرق‌شدگی شد.

تاکنون ۴ تن از ۷ سرنشین این شناور نجات یافته و پیکر یکی از دریانوردان نیز از آب گرفته شده است؛ اما دو تن دیگر از سرنشینان آن که یک تن نیز هندی است، هنوز پیدا نشده و شناورهای امدادی در حال جست وجو برای یافتن آنها هستند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.