سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه اطفای حریق جنگل ابر تجهیز شد/ توانمندسازی جوامع محلی

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به تجهیز دو ایستگاه اطفای حریق در روستای ابر و مجن شاهرود، گفت: مقابله با آتش‌سوزی احتمالی یکی از اهداف این اقدام بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از تجهیز دو پایگاه مهم اطفای حریق در جنگل ابر و همچنین مجن شاهرود خبر داد و گفت: این دو ایستگاه اطفای حریق به دلیل مجاورت با اراضی طبیعی و جنگل‌های شمال شهرستان شاهرود بسیار دارای اهمیت است.

او با بیان اینکه اطفای حریق احتمالی در کمترین وقت و زمان ممکن از مهمترین اهداف این طرح است، افزود: به منظور مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان،کشیک‌های آتش سوزی و گروه‌بندی گشت در مناطق جنگلی و مراتع از سوی این اداره کل انجام‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان  از نصب اطلاعیه‌های ترویجی، آموزشی، انتشار آگهی، تهیه بروشور و تراکت، هشدار در رسانه‌ها به عنوان دیگر اقدام ترویجی منابع طبیعی در راستای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها یاد کرد و بیان داشت: در اختیار قرار دادن سامانه ۱۵۰۴ برای تماس‌های فوری مردم از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

حیدریان از به کارگیری جوامع محلی و همیاران طبیعت نیز خبر داد و ابراز کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با همیاران طبیعت و جوامع محلی برای توانمندسازی جوامع از جمله دیگر اقدامات منابع طبیعی بوده است.

او در پایان گفت: برگزاری مانور‌های آمادگی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، بررسی تجهیزات و امکانات و نظارت بر چرای دام و راه‌اندازی گشت و مراقبت به‌صورت شبانه‌روزی از جنگل‌ها از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌ها از آتش سوزی است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.