سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سونامی کرونا در هرمزگان/افزایش ۴۵ درصدی ابتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمارمبتلایان به کرونا در هرمزگان از پنج هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۳ مبتلا به کرونا در هرمزگان از طریق تست شناسایی شدندو ۶ هرمزگانی مبتلا فوت کردند.

فرشیدی افزود:با ابتلای ۳۳۳ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به پنج هزار و ۱۹ بیمار افزایش یافت.

او گفت: که از این شمار مبتلای جدید ۲۲۱ نفر،نتیجه ۵۰۴ آزمایش گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته در بندرعباس است و ۱۱۲ مورد مثبت نیز از آزمایش‌های فرستاده شده به آزمایشگاه تهران در روز‌های گذشته، که نشان از نقطه اوج شیوع کرونا در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شش بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که خانم‌های ۹۱ ساله و ۸۲ ساله با سابقه بیماری قلبی و بیمار ۳۸ ساله بدون سابقه بیماری در بندرعباس، آقای ۸۰ ساله در رودان، خانم ۶۰ ساله در میناب و آقای ۳۴ ساله در بندرلنگه بودند.

دکتر فرشیدی افزود: فرد فوت شده در شهرستان بندرلنگه مربوط به بیماران حاضر در یک مراسم ختم در اواسط ماه رمضان است که حضور در این مراسم منجر به ابتلای ۴۴ نفر شد و یک نفر دیگر از این افراد نیز هم اکنون بستری است.

او گفت: یک مورد فوتی در شهرستان پارسیان نیز رخ داده که خانمی از اهالی شهرستان عسلویه استان بوشهر بوده است و جزء آمار استان بوشهر محسوب می‌شود.

دکتر فرشیدی افزود: این هفته در استان در مجموع هزار و ۴۶۹ مبتلای جدید شناسایی شد که نسبت به هفته قبل که ۹۸۹ بیمار شناسایی شده بود، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: فوتی‌های استان نیز هفته گذشته هشت مورد بود که این هفته به ۲۲ مورد افزایش داشت.

دکتر فرشیدی افزود: بیشتر این فوتی‌ها نیز در بندرعباس بوده است که هفته گذشته ۶ مورد و این هفته ۱۴ مورد بوده است.

او افزود: شهرستان‌های میناب، رودان، بندرلنگه و پارسیان هفته گذشته فوتی نداشتند، اما این هفته میناب ۲ مورد، رودان ۲ مورد، بندرلنگه ۲ مورد و پارسیان یک مورد فوتی داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون ۲۵۷ بیمار بستری در استان داریم که ۱۸۵ نفر در بخش ایزوله هستند که ۱۱ نفر بدحال هستند و با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشندکه بسیار دردآور است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.