سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارهایی عجیب و جالب درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام

آمارهایی از میزان استفاده کاربران از شبکه اینستاگرام منتشر شده است که نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی از محبوبیت بسیار بالایی بین کاربران برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر بسیاری از افراد برای توسعه و تبلیغات درباره شغل خود از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند. به تازگی نیز یکی از وب سایت‌های تحلیل‌گر اینستاگرام، آماری از میزان استفاده کاربران از اینستاگرام برای کسب و کار‌های خود را منتشر کرده است که اطلاعات بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اینستاگرام دومین نرم افزار پردانلود در فروشگاه App Store است

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اپل، اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ دومین نرم افزار پر دانلود در فروشگاه اپ استور بوده و پس از نرم افزار یوتیوب، بالاترین میزان دانلود را داشته است. میزان دانلود این نرم افزار نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی همچنان در حال جذب مخاطب است و کاربران زیادی هنوز هم در این شبکه اجتماعی عضو می‌شوند.

هر ماه یک میلیارد کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی پر مخاطب پس از فیسبوک است و به طور ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در صورت در نظر گرفتن پیام رسان‌ها جزو شبکه شبکه‌های اجتماعی، رتبه اینستاگرام به پنجم سقوط می‌کند و پس از Facebook، YouTube، Whatsapp و FB Messenger قرار می‌گیرد.

استفاده روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از قابلیت استوری

قابلیت استوری سه سال پس از عرضه اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت و این قابلیت تاکنون توانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از میزان استفاده کاربران از قابلیت استوری اینستاگرام مشخص شده است که این قابلیت به واسطه استفاده زیاد کاربران از آن به یکی از مهم‌ترین موارد برای تبلیغ محصولات شرکت‌ها تبدیل شده است و افراد زیادی برای تبلیغات از این قابلیت استفاده می‌کنند.

حدود ۸۹ درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا زندگی می‌کنند

از یک میلیارد کاربر اینستاگرام، صرفا ۱۱۰ میلیون آن، در آمریکا زندگی می‌کنند و مابقی آن‌ها در سایر کشور‌ها زندگی می‌کنند؛ بر اساس اطلاعات موجود اینستاگرام در برزیل حدود ۷۰ میلیون کاربر دارد و پس از آن کشور هند با ۶۹ میلیون کاربر قرار دارد.

زن‌ها بیشتر از مردان به اینستاگرام علاقه‌مند هستند

بر اساس اطلاعات موجود حدود ۵۲ درصد کاربران اینستاگرام بانوان و ۴۸ درصد مابقی مرد هستند و این آمار نشان می‌دهد میزان استفاده بانوان از اینستاگرام بیشتر از مردان است. هر چند این آمار ممکن است اشتباه باشد چرا که بسیاری از افراد جنسیت خود را هنگام عضو شدن در اینستاگرام اشتباه وارد می‌کنند و این موضوع روی آمار مربوط به این شبکه اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

حدود ۶۳ درصد از کل کاربران اینستاگرام به طور روزانه حداقل یک باز وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند

طبق اطلاعاتی که از اینستاگرام جمع آوری شده است، حدود ۶۳ درصد از کاربران این شکه اجتماعی به طور روزانه حداقل یکبر وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند و کمتر از ۱۶ درصد کاربران این شبکه نیز در روز اصلا وارد آن نمی‌شوند.

به طور میانگین کاربران اینستاگرام حدود ۲۸ دقیقه از روز خود را در اینستاگرام می‌گذرانند

مشخص است که اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و همین موضوع باعث شده تا کاربران به طور روزانه ۲۸ دقیقه از زمان خود را در این شبکه اجتماعی بگذرانند. لازم به ذکر است که میزان استفاده کاربران در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۷ دقیقه بود و در سال ۲۰۱۹ میزان استفاده از این شبکه اجتماعی به ۲۸ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

بازدید بسیار بالای کاربران از صفحات تجاری اینستاگرام

به طور میانگین حدود ۲۰۰ میلیون از کاربران اینستاگرام به طور روزانه خداقل یکبار از صفحات تجاری موجود در این شبکه اجتماعی بازدید می‌کنند که نشان می‌دهد اینستاگرام می‌تواند برای تبلیغات بسیاری از کسب و کار‌ها به بستری بسیار خوب تبدیل شود.

جذب بسیار بالای تبلیغات در استوری‌های اینستاگرام

به طور میانگین حدود ۶۲ درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند که پس از مشاهده تبلیغات یک محصول در اینستاگرام، به آن علاقه‌مند شده‌اند و قصد خرید آن را دارند. این آمار نشان می‌دهد استفاده از استوری‌های مختلف برای معرفی بسیاری از محصولات بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند میزان فروش یک محصول را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

استقبال کاربران از پست‌های مربوط به خرید اجناس موجود در اینستاگرام

بر اساس اطلاعات در دسترس به طور ماهانه حدود ۱۳۰ میلیون کاربر از پست‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام بازدید می‌کنند. لازم به ذکر است که این آمار صرفا به پست‌‎های منشتر شده از سوی فروشگاه‌ها مربوط می‌شود که به کاربران امکان خرید محصولات خود با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام در اختیار را آن‌ها قرار داده‌اند.

استفاده نسبتا بالای کاربران اینستاگرام از بخش اکسپلور

طبق اطلاعات موجود در دسترس، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از حساب‌های موجود در اینستاگرام برای مشاهده تصاویر بیشتر از بخش اکسپلور اینستاگرام بازدید می‌کنند. علت اصلی استقبال کاربران از بخش اکسپلور اینستاگرام، وجود ربات هوشمند در این بخش از اینستاگرام است که باعث می‌شود پست‌هایی متناسب با علاقه کاربران برای آن‌ها نمایش داده شود.

استفاده بزرگسالان از اینستاگرام به عنوان یک منبع خبری

در حال حاضر حدود ۱۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی موجود در اینستاگرام از این شبکه به عنوان یک منبع خبری استفاده کرده و اخبار روز را از این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند. لازم به ذکر است که حدود ۵۲ درصد از کاربران اینستاگرام، موضوعات خبری را از فیسبوک پیگیری می‌کنند و به نوعی این شبکه اجتماعی برای بسیاری از کاربران صرفا جنبه تفریح دارد.

استفاده بسیاری از کاربران اینستاگرام از استیکر‌های موجود در بخش استوری‌ها

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اینستاگرام، در حال حاضر حدود ۸۳ درصد از افرادی که به انتشار استوری در صفحه خود اقدام می‌کنند، از استیکر‌های موجود در این شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند و استیکر‌های موجود در این شبکه اجتماعی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.