سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت مسجد چهل‌ستون بازارتاریخی زنجان آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از آغاز مرمت مسجد چهل‌ستون بازارتاریخی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مرمت مسجد چهل ستون که پس از مطالعات تاریخی و آسیب شناسی بنا و فراهم شدن مقدمات اجرایی  عملیات آن از ۷ خرداد ماه آغاز و تا تیرماه امسال به پایان خواهد رسید.

او ادامه داد:در فصل جدید مرمتها، مرمت پایه ستون‌های ضلع شمالی و غربی مسجد، مرمت دیوار ضلع شمالی، ایزولاسیون پشت بام، مرمت‌های اضطراری طاق و تویزه‌ها و برچیدن اندود فرسوده گچی و سیمانی، مرمت موضعی آجرها، بند کشی با دوغاب گچ دربخش‌های مورد نیاز و مقاوم سازی تویز‌ها در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: دراین کارگاه سعی گردیده با بهره مندی از مناسب‌ترین ترکیبات مصالح و شیوه‌های اجرایی سنتی، عملیات مرمتی در این مسجد با نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد.

مسجد چهل ستون از آثار تاریخی و ارزشمند شهر زنجان به شمار می‌رود که یکی از مهمترین و معروفترین حوزه‌های علمیه ایران در دوره قاجار بوده است.. این بنا در بافت بازار (بازار بالا) در ضلع جنوب شرقی مسجد و مدرسه جامع (سید) در راسته معروف به راسته حجت الاسلام قرار دارد دومین حوزه علمیه و معتبر در شهر زنجان بعد از مسجد ومدرسه جامع محسوب می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.